سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل اولین انجمن توانخواهان کشور در شهرداری شیراز

رییس اداره ورزش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: اولین انجمن توانخواهان کشور در شهرداری شیراز تشکیل و در اداره ورزش این سازمان مستقر شد.

محمد جواد کشاورز گفت: یکی از رسالت‌های مهم سازمان فرهنگی توجه به تمام اقشار و گروه‌های مختلف جامعه است که ضرورت داشت در بحث ورزش افراد توانخواه و دارای محدودیت‌های حرکتی و جسمی اقدامات به جا و مداومی انجام شود.

رییس اداره ورزش سازمان فرهنگی گفت: سازمان‌ها و نهاد‌های مدنی برای گرامیداشت روز جهانی معلولان، برنامه‌های متنوعی پیش بینی و اجرا می‌کنند و توانخواهان بخش انکار ناپذیری از جمعیت هر جامعه هستند و نیاز به توجه و برنامه ریزی برای تمام روز‌های سال دارند و در این راستا برای اولین بار در کشور، انجمنی باحضور نمایندگانی از جامعه معلولین و توانخواهان در سازمان فرهنگی برای تعامل، پیگیری و برنامه ریزی پیرامون ورزش این قشر راه اندازی شده است.

کشاورز گفت: ایجاد تسهیلات برای عبور و مرور توانخواهان در ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی از قبیل بهسازی پیاده راه، ایجاد رمپ یا نصب بالابر و ارائه خدمات اردویی که موجب حضور حداکثری آنان در کلاس‌ها و برنامه‌های ورزشی می‌شود از جمله اقدامات این اداره است.

او، پیرامون مسابقات فوتسال توانخواهان گفت: در این دوره از مسابقات بین تیم‌های جانبازان، ناشنوایان، نابینایان، کم بینایان، افرد قطع عضو و تیم پیوند اعضا در قالب هشت تیم ودر سه روز به صورت دوره‌ای برگزار شد؛ که در پایان تیم فوتبال هفت نفره معلولین مقام اول، تیم قطع عضو مقام دوم و تیم خاص شیراز مقام سوم این دوره از رقابت‌ها را به خود اختصاص دادند.

کشاورز گفت: در ادامه این برنامه‌ها مسابقات ویلچر رانی، شطرنج، دارت، بادبادک بازی و جشنواره ورزشی شامل پیاده روی و اجرای یک سری مسابقات تفریحی ورزشی برای افراد توانخواه و خانواده‌های ایشان، توسط سازمان فرهنگی_ اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.