سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی آب کلیه مناطق اهواز از سوی بازرسان سلامت محیط

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز از تشکیل تیم واکنش سریع در مرکز بهداشت غرب اهواز تا رصد آب کلیه مناطق غرب اهواز توسط بازرسان سلامت محیط به صورت روزانه خبر داد.

شایسته شمی پور گفت: وبا بیماری است که حدود ۸۰ درصد بیماران می‌توانند بدون علائم بالینی باشند یا اسهال خفیفی داشته باشند. حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد اسهال متوسط دارند؛ اما حدود پنج درصد بیماران علائم بالینی مانند اسهال خیلی شدید دارند.

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز می گوید: براساس تعریف سازمان جهانی بهداشت، طغیان زمانی اتفاق می‌افتد که به خاطر انتقال محلی موردی از بیماری وبا گزارش شود؛ به همین دلیل باید مراقب بود تا بیماری به وضعیت انتقال محله‌ای نرسد.

شمی پور گفت: در برخی از کشور‌های همجوار براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت آمار بیماری وبا افزایش پیدا کرده.

به گفته او افراد مبتلا به خاطر سفر به کشور‌های همجوار به این بیماری مبتلا شده‌اند، بنابراین افرادی که قصد سفر به مناطق آلوده به بیماری را دارند، باید مراقب سلامتی خود باشند و بهداشت فردی شامل شستن دست با آب و صابون، مصرف آب آشامیدنی سالم و خوردن میوه و سبزیجات پس از ضدعفونی را رعایت کنند.

این مقام مسئول می گوید: تا کنون گزارشی از ابتلا به وبا در اهواز نداشته ایم و تیم واکنش سریع در مرکز بهداشت غرب اهواز تشکیل شد و رصد آب کلیه مناطق غرب اهواز توسط بازرسان سلامت محیط به صورت روزانه انجام می‌شود.

او همچنین از خانواده‌ها خواست تا در صورت مشاهده علائم شامل اسهال حاد آبکی یعنی دفع ۳ بار یا بیشتر مدفوع شل یا آبکی (غیرخونی) طی ۲۴ ساعت، به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه نمایند تا همکاران ما با تشخیص پزشک نسبت به نمونه برداری اقدام نمایند.

برچسب ها: آب شرب ، بررسی تخصصی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.