سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری دوره کارشناسی ناپیوسته حرفه‌ای حقوق فناوری اطلاعات در دانشگاه جامع علمی کاربردی

دوره کارشناسی ناپیوسته حرفه‌ای حقوق فناوری اطلاعات در دانشگاه جامع علمی کاربردی برای نخستین بار تدوین و برگزار می‌شود.

علیرضا جمالزاده، سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دوره کارشناسی ناپیوسته حرفه‌ای حقوق فناوری اطلاعات بر مبنای برنامه تحولی نیاز آفرینی و با مشارکت تیمی از متخصصین و صاحب نظران این حوزه شغلی با هدف تربیت متخصصانی برای این بخش از نیاز‌های شغلی کشور در ذیل گروه مدیریت و خدمات اجتماعی در سال جاری تدوین، تصویب و مقرر شد تا در مراکزی که شرایط مورد نظر را دارند، تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی اجرا شود.

جمالزاده گفت: حقوق فناوری اطلاعات، ارتباط بسیار نزدیکی با حقوق مالکیت‌های معنوی و حقوق پدید آورندگان دارد؛ بنابراین این دوره یقینأ با استقبال فراوان مواجه خواهد شد و نیاز‌های حوزه‌های شغلی مرتبط با حقوق فناوری اطلاعات در محاکم حقوقی را برطرف می‌ کند.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی گفت: دانش آموختگان این رشته می‌توانند مشاغلی همچون مشاور حقوقی فناوری اطلاعات، کارشناس حقوقی جرائم رایانه ای، کارشناس حقوقی تجارت الکترونیک، کارشناس حقوقی سایبری، کارشناس حقوقی اینترنت و کارشناس حقوقی فناوری اطلاعات را احراز کنند.

او گفت: دانش آموختگان این رشته توانمندی‌ها و قابلیت‌هایی چون توانایی تحلیل حقوقی مالکیت فکری، دیجیتال، بلاکچین ها، فضا‌های مجازی، اینترنت، امضاء الکترونیکی و ...  را احراز می‌ کنند.

جمالزاده در پایان به ضرورت یادگیری در محیط واقعی کار اشاره و خاطر نشان کرد: آموزش در محیط کار این دوره نیز شامل ۵۱۲ ساعت آموزش عملی در واحد‌های حقوقی مرتبط بافناوری اطلاعات به همراه مدرسان و خبرگان با تجربه در این حوزه شغلی در قالب دروس کاربینی و کارورزی ۱ و ۲ خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.