سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹ مرکز خرید تضمینی گندم در مهاباد راه اندازی شد

مسئول نمایندگی خدمات بازرگانی مهاباد گفت: امسال ۹ مرکز خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این شهرستان راه‌اندازی شده است.

خدر مازوجی گفت: امسال برای خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان، ۹ مرکز خرید راه‌اندازی شده که کار خرید این محصول مهم کشاورزی را از اوایل تیرماه جاری آغاز کرده اند.

وی گفت: این مراکز شامل ۵ مرکز تعاون روستایی از جمله "کیتکه"، "خلیفان"، "گوگ‌تپه"، "قره‌بلاغ" و "عبدالله‌کرده" و ۳ سیلوی بخش خصوصی شامل کارخانه " آرد قزل دشت"، سنبل"، "مسرور" و یک سیلوی بخش دولتی است که امسال کار خرید گندم را از کشاورزان این شهرستان برعهده دارند.

مسئول نمایندگی خدمات بازرگانی مهاباد گفت: پارسال ۲۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط مرکز خرید خریداری شده بود و تاکنون هزار و ۵۰۰ تن گندم خریداری شده و تا ۲۰۸ هزار تن ظرفیت خرید را داریم.

مازوجی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۷۰ هزار تن گندم در این شهرستان تولید شود، که از این مقدار ۴۰ هزار تن مازاد بر نیاز کشاورزان است که توسط این مراکز خریداری خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری گفت: امسال قیمت خرید هر کیلوگرم گندم با ۴ درصد افت مفید و ۱ درصد افت غیرمفید ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و مبلغ هزار تومان هم بعنوان تشویقی در نظر گرفته می‌شود.

مسئول نمایندگی خدمات بازرگانی مهاباد گفت: کشاورزان قبل از تحویل گندم باید با مراجعه به مراکز در سامانه اینترنتی ثبت‌نام کنند.

وی از گندمکاران این شهرستان خواست برای حذف پای دلالان در زمینه خرید و فروش گندم محصول مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید گندم تحویل دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.