سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت‌های تونلی بحران آب کشاورزی را کاهش می‌دهد

رئیس جهادکشاورزی شهرستان ساوجبلاغ گفت: کشت تونلی برای نخستین بار در شهرستان ساوجبلاغ برای کاهش مصرف سوخت، آب کشاورزی و بهره وری بیشتر محصول انجام شده است.

آقای الماسی گفت: این نوع کشت با سازه‌هایی با ابعاد کوچکتر از گلخانه‌های مرسوم به منظور کاهش مصرف انرژی و کشت محصول در چهار فصل سال صورت می‌گیرد که موجب بهره وری بیشتر خواهد شد.

او گفت: یکی از انگیزه‌هایی که در کشت نوین به گلخانه‌ها روی آورده می‌شود کنترل بیماری‌ها و آفات گیاهی است که در کشت تونلی نیز صدق می‌کند و همین امر موجب شده در کشته‌های تونلی محصولات بیشتری در حوزه‌های گیاهان دارویی، سبزی و سیفی جات، توت فرنگی و گل‌های زینتی و آپارتمانی پرورش یابد.

آقای الماسی می گوید: این گلخانه کشت تونلی با کسب و کار خانوادگی و ایجاد اشتغال برای ۱۰۰ نفر بطور مستقیم و غیرمستقیم و تولید بیش از ۷۰ نوع محصول فعالیت مناسبی در ترویج دانش تولید گلخانه‌ای و ابتکارات کشاورزی داشته.

به گفته رئیس  جهادکشاورزی شهرستان ساوجبلاغ این شهرستان با بیش از ۸۵ هکتار گلخانه از شهرستان‌های پیش رو در این حوزه است و یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی حمایت و توسعه محصولات گلخانه‌ای است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.