سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر جهاد کشاورزی ملایر:

گندم مازاد کشاورزان ملایری در ۵ مرکز خریداری می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی ملایر گفت: ‏همزمان با آغاز فصل برداشت گندم، پنج مرکز برای خرید گندم مازاد از کشاورزان شهرستان پیش‌بینی شده ‏است‎. ‎

سید مهدی میرباقری گفت: سیلوی گندم سامن، کارخانه آرد ملایر، شرکت تعاونی تولید سبزدشت آورزمان، شرکت تعاونی تولید خردمند و شرکت تعاونی روستایی ازندریان به عنوان مراکز خرید تضمینی گندم در این شهرستان آماده خرید گندم مازاد کشاورزان هستند.

او از کشاورزان خواست: نسبت به فروش گندم مازاد خود در پنج مرکز پیش‌بینی شده اقدام کنند تا کمترین خللی در تامین امنیت غذایی کشور و این شهرستان به وجود نیاید.

قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و هزار تومان نیز دولت به عنوان جایزه در نظر گرفته که در مجموع ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به کشاورزان برای هر کیلو گندم پرداخت می‌شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: دولت تمهیدات خوبی برای خرید تضمینی گندم کشاورزان  در نظر گرفته است و مبلغ خرید تضمینی گندم در کمترین زمان ممکن نیز توسط دولت به کشاورزان پرداخت می‌شود.

برداشت ۳۰ تا ۳۵ هزار تُن گندم از اراضی ملایر

میرباقری گفت: پیش‌بینی می‌شود از سطح مزارع گندم این شهرستان، در فصل زراعی سال ‌جاری بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تُن گندم برداشت شود.

او گفت:از هم اکنون دستگاه‌های کمباین در حال برداشت گندم هستند و در زمان اوج برداشت، ۲۳۰ کمباین برای برداشت گندم در این شهرستان فعال می شود.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر یادآور شد: با توجه به خسارت‌های ناشی از خشکسالی مزارع گندم و غیرقابل برداشت شدن حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی گندم دیم این شهرستان، حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد امسال کاهش محصول داریم.

میرباقری ابراز امیدواری کرد: با حمایت و قیمت خرید تضمینی خوبی که دولت و وزارت جهاد کشاورزی با حمایت مجلس تعیین کردند، میزان خرید تضمینی گندم تا حد قابل قبولی افزایش یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.