سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس دادگستری اسدآباد:

زمان نخستین وقت رسیدگی پرونده های قضایی در اسدآباد به نصف کاهش یافت

رییس دادگستری اسدآباد گفت: زمان نخستین وقت رسیدگی به پرونده‌های قضایی در شهرستان، از ۵ ماه به ۷۵ روز کاهش یافت.

احمد کاظمی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت:نیروهای این مرکز علیرغم کمبود نفرات ، عملکرد مناسبی در سرعت توام با دقت در مختومه کردن پرونده ها ثبت کرده اند.

او گفت: در بخش اداری دادگستری اسدآباد با 60 درصد و در  بخش قضایی هم با 30 درصد کمبود نیرو مواجه است و این موضوع را به استان هم منعکس کرده ایم و رییس محترم دادگستری استان نیز در حال پیگیری و رفع این مشکل است.

رییس دادگستری اسدآباد ادامه‌ داد: در این شهرستان ۵ شعبه شورای حل اختلاف فعال است که در یک سال اخیر بیش از ۶۰۰۰ پرونده به این شعب وارد و ۶۰۰۸ پرونده هم رسیدگی و مختومه شده است.

کاظمی همچنین گفت:تعداد پرونده های ورودی به دادسرای اسدآباد در یک سال گذشته ۹ هزار و ۳۴۸ مورد و خروجی پرونده ها نیز ۹ هزار و ۱۶۵ فقره بوده است.

او ضمن تشکر از تلاش بی وقفه مجموعه قضات دیارسیدجمال عنوان کرد:به دلیل کمبود نیرو در دادسرا ، ۶ قاضی کار ۹ شعبه را انجام می دهند و در دادگاه انقلاب نیز ۵ قاضی کار ۸ شعبه را انجام می‌دهند و کار یکی از شعب هم بر عهده بنده است.

رییس دادگستری اسدآباد همچنین مجموع پرونده های ورودی به مجموعه دادگستری از ۱ تیر ۱۴۰۰ تا ۱ تیر ۱۴۰۱ را ۲۵ هزار و ۱۷۴ فقره و تعدادپرونده رسیدگی شده را ۲۴ هزارو ۴۳۹ فقره اعلام کرد.

کاظمی  سرعت بخشیدن به رسیدگی پرونده‌ها را یک اصل در دوره فعلی دادگستری شهرستان اعلام کرد و گفت:تاسیس شعبه سوم حقوقی در طی ماه های اخیر کمک کرد حجم پرونده ها کاهش یابد.

او گفت:انجام ۹۵ درصدی ابلاغیه ها،انجام ملاقات ویدئویی زندانیان با قضات برای بیان مشکلات و آغاز ثبت الکترونیکی پرونده ها اقداماتی است که در  حوزه استفاده از فناوری‌های نوین انجام شده است.

رییس دادگستری اسدآباد همچنین به تشکیل کمیته معترضین و مصلحین طبق دستور ،رییس دادگستری استان اشاره کرد و گفت:در یک سال اخیر و با استفاده از ظرفیت این تشکل ،عذرخواهی محکومان از شاکی و دریافت رضایت باعث شده است از صرف بیش از ۴۷ میلیارد ریال جریمه جنبه خصوصی،تحمل ۴۸۹ ضربه شلاق و ۶۸۰ ماه مدت زمان تحمل حبس جلوگیری شود که نشان از ظرفیت خوب  این کمیته دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.