سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضعیت خطرناک کیفیت هوای سه شهرستان در کرمانشاه

مدیرکل محیط زیست کرمانشاه از وضعیت خطرناک کیفیت هوای سه شهرستان در کرمانشاه خبر داد.

احد جلیلیان گفت : بر اساس شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ساعت ۹ صبح امروز ۶ خردادماه سال ۱۴۰۱ به دلیل ورود توده گرد و غبار از سمت غرب به کشور هوای شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و قصرشیرین با عدد شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای ۵۰۰ و پاوه با شاخص لحظه‌ای ۳۲۶ در وضعیت خطرناک و بحرانی قرار گرفت.

به گفته مدیرکل محیط زیست کرمانشاه عدد شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ایستگاه شهرداری مرکزی کرمانشاه ۱۸۰ و در کنگاور ۱۵۸ است که نشان‌دهنده کیفیت ناسالم هوا در این ۲ ایستگاه بوده و توصیه می‌شود افراد حساس از منزل خارج نشوند.

کیفیت هوا در ایستگاه‌های اسلام‌آباد غرب با عدد شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای ۱۴۷ و زیبا پارک کرمانشاه ۱۴۸ نیز در وضعیت ناسالم برای افراد حساس قرار دارد و توصیه می‌شود این افراد از انجام فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل خودداری کنند.

توصیه می‌شود در شهرستان‌هایی که وضعیت کیفیت هوای آن‌ها از حالت استاندارد خارج شده است و افراد از قرار گرفتن در فضای باز خودداری کنند.

شاخص کیفی هوا بحرانی است

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: شاخص کیفی هوا در شهرستان‌های مرزی غرب کرمانشاه شامل قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب تا ساعت هشت صبح امروز در وضعیت بحرانی و خطرناک قرار گرفت.

ابراهیم شکیبا گفت: بر اساس شاخص کیفی هوا شهرستان پاوه در وضعیت اضطرار و بسیار ناسالم و شهرستان‌های کرمانشاه، کنگاور و اسلام آباد غرب در حالت هشدار و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

براین اساس توصیه می‌گردد افراد حساس شامل بیماران قلبی عروقی، تنفسی، مادران باردار، کودکان زیر پنج سال و سالمندان تا رفع شرایط آلودگی هوا در این شهر‌ها از منزل خارج نشوند.

 سایر افراد نیز جز در موارد ضروری و تنها با استفاده از ماسک مناسب، از حضور در فضای آزاد خود داری نمایند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.