سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها با شهرداری همدان کلید خورد

شهرداری همدان در نظر دارد بخشی از طرح‌های مطالعاتی خود را با استفاده از ظرفیت فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها به انجام برساند.

مدیر توسعه بهره وری و سرمایه انسانی شهرداری همدان گفت: این شهرداری از ظرفیت‌های بالایی در زمینه‌های شهرسازی، فنی و عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، محیط زیست و مدیریت پسماند، مدیریت بهره وری، مالی و اقتصادی، فناوری و اطلاعات، فضای سبز، علوم اجتماعی، علوم ورزشی و امور حقوقی برخوردار است و اساتید هیأت علمی با توجه به شیوه نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی در جامعه و صنعت می‌توانند فرصت مطالعاتی خود را در شهرداری همدان طی کنند.

محمودی گفت: برای شناخت کمبود‌ها و ارتقا مجموعه مدیریت شهری و برنامه‌ریزی و ارایه راه حل‌های کاربردی و نوین با نهادینه کردن موضوع تحقیق و توسعه و پژوهش مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد.

او گفت: این امر موجب تقویت همکاری مدیریت شهری با دانشگاه‌ها شده و گام مؤثری برای بهره مندی مدیریت شهری از دانش روز و ارتقای سطح خدمات رسانی به شهروندان در خصوص حل مسایل پیچیده مانند ترافیک شهری، عمران شهری و محیط زیست شهری خواهد بود.

مدیر توسعه بهره وری و سرمایه انسانی گفت: پیش درآمد هر افتتاح و هر اتفاق مبارکی مطالعات و پژوهش است که حرف اول را می‌زند، زیرا مطالعات هر فعالیتی اگر به خوبی انجام شده باشد مجریان اجرایی، وظایف خود را راحت‌تر انجام می‌دهند.

محمودی گفت: شهرداری یک سازمان اجرایی است و پژوهش‌ها را برای کاهش هزینه‌ها و ارتقا کیفیت انجام می‌دهد، در واقع هدف ما بهبود سیستم است، زیرا وقتی شناخت بیشتر باشد و ضرورت‌ها را به خوبی بشناسیم زیرساخت‌ها به بهترین کیفیت ساخته می‌شوند.
رئیس اداره آموزش و پژوهش شهرداری نیز در خصوص شیوه نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی در جامعه صنعت گفت: دو مورد طرح مطالعاتی با دو تن از اعضای هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان پایلوت در حال انجام است و امید است این نوع همکار‌ی‌ها با دانشگاه‌ها گسترش یابد.

سعید ترکمان افزود: خوشبختانه امروزه همه مدیران شهری بر این باورند که تحقیق و پژوهش در موضوعات مهم شهری و نحوه خدمات رسانی به شهروندان باید در اولویت امور باشد حوزه‌های مهم عمران، فرهنگی، فناوری و... قبل از هر نوع اقدام توسعه‌ای مورد پژوهش قرار گیرند تا نقاط ضعف و قوت سیستم شناسایی شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.