سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طاهری:

هنجارشکنی اجتماعی تنها در بی‌حجابی خلاصه نمی‌شود

رئیس شورای شهر شیراز گفت: وقتی مفهوم هنجارشکنی اجتماعی فقط در عدم حجاب ظاهری گروه اندکی از زنان جامعه معنی شود نباید انتظار نتایج مطلوبی را داشت.

مهدی طاهری در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای شهر شیراز به رفتار‌های هنجارشکنانه در حوزه حجاب و عفاف در سومین حرم اهل بیت (ع) اشاره و گفت: بی توجهی و کوچک انگاری این دست هجمه‌های فرهنگی در مورد عفاف و حجاب به عنوان بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین زبان بین‌المللی زنان مسلمان، در سومین حرم اهل بیت (ع) ایران اسلامی، قطعاً خیانتی بزرگ به زن مسلمان، حرمت، اقتدار و شخصیت اوست و می‌تواند آثار نامطلوبی را در جامعه اسلامی به جا بگذارد.

او گفت: به سهم خود از محضر خانواده‌های شهداجانبازان و بنیانگذاران امنیت و آرامش که شاهد صحنه‌های دردناکی بوده‌اند، عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم همه مسئولان جامعه اسلامی و کسانی که دستی در نهاد‌های فرهنگی و تربیتی، آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه، مجموعه سازمان تبلیغات، ارشاد، فرهنگی شهرداری، فرهنگی دانشگاه‌ها و.. دارند، خود را در این معرکه مسئول دانسته و توان و برنامه‌های پیش رو را هوشمندانه‌تر و با اقتدار به پیش ببرند.

طاهری گفت: امت شهید پرور و مسلمان نیز باید خود را در صحنه حاضر ببیند نه در خارج از معرکه.

رئیس شورای شهر شیراز گفت: تمام تلاش دشمن معطوف به آلوده کردن جامعه به گناه و هنجار شکنی نیست که این مهم تلاش همیشگی شیطان بوده و هست، بلکه عمده قوای خود را بر این گذاشته تا امر به معروف و نهی از منکر را قاعده‌ای حکومتی جلوه داده و مسئولیت را از دوش آحاد جامعه مسلمان ساقط کند.

او ادامه داد: بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی در فرازی از فرمایشاتشان فرموده‌اند که محرم و صفر اسلام را زنده نگاه داشته. اکنون سوال اینجاست که آیا به لحاظ ساختاری آنچه در اجرای این فرمایش حضرت تلاش شده توسط ساختار‌های کاملا مردمی و هیات مذهبی در طول تاریخ بوده و یا اقدامات و ساختار‌های دولتی؟!

رئیس شورای شهر شیراز گفت: اگر بنا باشد حیات فعالانه و پویایی در اسلام بماند با حضور هیاتی و خودجوش امت اسلامی است و نه با اتکای به دولت‌ها که البته دولت وظیفه‌ای دارد در فراهم سازی زیرساخت‌ها در این راستا و مردم هم وظیفه‌ای.

طاهری گفت: وقتی مفهوم هنجارشکنی اجتماعی فقط در عدم حجاب ظاهری گروه اندکی از زنان جامعه معنی شود و ناهنجاری‌های دیگر که بعضا در ذهن جامعه به هیچ وجه قابل توجیه نیستند، مورد عتاب و خطاب جدی واقع نشوند نباید انتظار نتایج مطلوبی را داشت.

او گفت: شورای اسلامی شهر شیراز ضمن قبیح و حرام دانستن و برگزاری چنین محافل و مجالسی و تقاضای پرهیز از برخورد‌های سلبی بدون ریشه یابی، بر حمایت‌های قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر و در عین حال تاکید بر ضرورت ارائه آموزش‌های دقیق و علمی به افراد مشتاق و گروه‌های فعال در این عرصه تاکید دارد.

رئیس شورای شهر شیراز گفت: دستگاه‌های آموزشی و تربیتی نظام در حوزه فرهنگی باید تمام تلاش خود را برای بهبودی فضای تربیتی و فرهنگی جامعه بکارگیرند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.