سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزمایش مثبت پهپاد سمپاش ساخت متخصصان گیلانی

پهپاد سمپاش ساخته شده از سوی نخبگان و متخصصان گیلانی امروز در رشت با موفقیت آزمایش شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان امروز در حاشیه آزمایش پهپاد سمپاش ساخته شده از سوی نخبگان و متخصصان گیلانی گفت: عملکرد این پهپاد سمپاش به ویژه در بخش کاهش هزینه، سرعت عمل بالا و سلامت محور بودن آن مناسب و قابل توجه است.

به گفته سردار محمد عبدالله پور، ورود تجهیزات صنعتی پیشرفته در حوزه کشاورزی به ویژه در گیلان یکی از نیاز‌های اصلی و اولویت‌ها است.

او آزمایش این محصول دانش بنیان را امیدوار کننده دانست و گفت: از تولید انبوه این محصول او سازندگان محصولات دانش‌بنیان و مبتکران به ویژه در حوزه کشاورزی پشتیبانی و حمایت می‌شود.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه قدس گیلان نیز با اشاره به مشخصات این پهپاد سمپاش عمود پرواز گفت: آزمایش نمونه اولیه این پهپاد مثبت بود و می‌توان با تجاری سازی و تولید انبوه آن، در حوزه کشاورزی گام‌های موثری برداشت.

به گفته سیدجلیل قاسمی، این پهپاد با ظرفیت ۱۷ لیتر و قابلیت سمپاشی هر هکتار در ۱۰ دقیقه در مرکز رشد سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری ساخته شده است.

او کاهش ۲۵ درصدی قیمت فروش نسبت به نمونه مشابه خارجی، کاهش ۳۰ درصدی مصرف سم، کوتاه شدن زمان سمپاشی و کاربرد سهل و ساده برای کاربر را از دیگر مزیت‌های این پهپاد سمپاش اعلام کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.