سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح مرحله اول آبیاری مناطق جنگلی چقا و شهید باهنر اراک با پساب تا پایان سال

مرحله اول استفاده از پساب جهت آبیاری منطقه جنگلی چقا و پارک شهید باهنر، تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

 

احمد حسنی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهردای اراک در مورد بازچرخانی آب واستفاده از پساب شهری جهت آبیاری فضای سبز مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

با توجه به شرایط و موقعیت فضای سبز شهر اراک، برای آبیاری برخی از فضا‌های سبز شهری امکان استفاده از پساب شهری وجود ندارد، بنابراین اجرای این طرح در کمربند سبز اراک و در جهت توسعه فضای سبز شهری است.

با توجه به در نظر گرفتن شرایط موجود، تا پایان سال ۱۴۰۱ مرحله اول استفاده از پساب جهت آبیاری منطقه جنگلی چقا و پارک شهید باهنر به بهره برداری خواهد رسید تا قدم اول در اجرای این طرح برداشته شود.

اگر بخواهیم به مهمترین موانع اجرای این پروژه اشاره کنیم می‌توانیم به کمبود منابع مالی و تأخیر در انعقاد قرارداد با شرکت سهامی آب منطقه‌ای اشاره نمائیم.

اداره آب و فاضلاب منطقه‌ای در این زمینه همکاری و تعامل مناسبی با شهرداری دارند، ولی جهت پیشبرد هر چه بهتر و سریع‌تر این پروژه نیاز است که این تعامل بیشتر شود تا اجرای این پروژه که تأثیر بسزایی در توسعه فضای سبز دارد هر چه سریع‌تر انجام گیرد.

با در نظر گرفتن شرایط لازم جهت توسعه کمی و کیفی فضای سبز، اجرای این طرح علاوه بر رفع مشکل آبیاری فضای سبز تأثیر بسزایی در توسعه فضای سبز دارد و با اجرای این پروژه میزان صرفه جویی در میزان آب مصرفی حدود ۹.۷ میلیون مترمکعب خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.