سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلوگیری از اجرای بیش از ۱۰ تور غیرمجاز در استان قزوین

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان قزوین گفت: از ابتدای سال تا کنون از اجرای بیش از ۱۰ مورد تور غیرمجاز جلوگیری شده است.

علی محمدی‌ها گفت: از ابتدای سال تا کنون از اجرای بیش از ۱۰ مورد تور غیرمجاز جلوگیری شده و با اجرانندگان آن‌ها برخورد قانونی صورت گرفته است.

با آغاز فصل تابستان، مجدد شاهد افزایش فعالیت تور‌های غیرمجاز گردشگری در استان هستیم و بیشتر تبلیغات‌های صورت گرفته در این باره در فضای مجازی آگهی‌های غیرمجاز است و حتی در مواردی افراد هزینه سفر را دریافت کرده، اما هیچ خدماتی ارائه نداده و از دسترس خارج شده‌اند.

 در استان قزوین ۴۷ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری مجاز فعال هستند که برگزاری تور و خدمات گردشگری و مسافرتی در این مراکز مجاز است و با مراجعه به http://www.qchto.ir/wp-content/uploads/۲۰۱۸/۱۰/dafater.pdf می‌توان لیست آن‌ها را مشاهده کرد.

از هم استانی‌ها درخواست داریم ضمن استفاده از مراکز مجاز در هنگام سفر هم از حضور تورلیدر دارای کارت، بیمه سفر و مجوز آژانس مسافرتی اطمینان حاصل کنند و تخلفات و رفتار‌های خلاف شئونات اسلامی در اجرای تور‌ها را به بخش نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شماره ۳۳۶۸۵۰۲۴ و یا به دفتر انجمن به شماره ۳۳۲۴۹۱۷۲ اطلاع دهند.

 نکته مهم این است که درصورت مجاز نبودن تور‌ها اگر فرد با مشکلی مواجه شود امکان برخورد و شکایت از آن به طور رسمی وجود ندارد.

 گشت‌های مشترک برای نظارت بر فعالیت تور‌های گردشگری به طور مستمر در روز‌های پنجشنبه و جمعه هر هفته انجام می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.