سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم تدوین طرح‌های توسعه جنگل مطابق با اقلیم گیلان

استاندار گیلان بر ضرورت تدوین و ارائه طرح‌های علمیاتی توسعه جنگل و زراعت چوب مطابق با اقلیم این استان تأکید کرد.

اسدالله عباسی در بازدید از شرکت سهامی جنگل شفارود در شهرستان رضوانشهر بر ارائه طرح‌های عملیاتی توسعه جنگل و زراعت چوب مطابق با اقلیم استان در راستای جلوگیری از قاچاق چوب و تقویت اشتغال پایدار با تکیه بر احیای جنگل‌های گیلان تأکید کرد.

به گفته او، مراقبت علمی از درختان و توسعه جنگل و در عین حال اجرای برنامه‌های راهبردی در زراعت چوب در راستای تولید و اشتغال، حائز اهمیت است و در این بخش جایگزینی صحیح درختان بومی و متناسب و سازگار با شرایط اقلیمی گیلان، باید مورد توجه باشد.

استاندار گیلان گفت: دانش لازم در این شرکت با وجود نیرو‌های باتجربه و متخصص در مدیریت جنگل و انواع ماشین آلات کاشت، بهره برداری و راهسازی موجود در این شرکت، بستر تولید نهال‌های همگون اقلیم استان از جمله نهال صنوبر و سوزنی برگ را فراهم ساخته که برای تقویت این بخش نیازمند برگزاری جلسات کاربردی با حضور مسئولان است.

مجید صفاری، مدیرعامل  شرکت سهامی جنگل شفارود در رضوانشهر نیز گفت: هدف این شرکت با سابقه نیم قرن فعالیت در زمینه اجرای طرح‌های جنگلداری، کمک به به رونق تولید، اشتغال و اقتصاد کشور است و در این بخش طرح‌های عملیاتی خود را به صورت کارشناسانه ارائه خواهد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.