سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشارکت وزارت نفت و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در توسعه زیرساخت های بهداشتی

قراداد مشارکت وزارت نفت و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برای ساخت و تجهیز ۴ خانه بهداشت روستایی منعقد شد.

  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مشارکت در ساخت وتجهیز این 4 خانه بهداشت روستایی در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی وزارتخانه مزبور صورت می گیرد.

 حبیب غزنوی با تشکر از مشارکت وزارت نفت در توسعه زیر ساخت ها و تسهیل دسترسی هم استانی های ساکن در مناطق روستایی به امکانات بهداشتی گفت: با احتساب این ۴ خانه بهداشت، در حال حاضر 32 خانه بهداشت روستایی در منطقه تحت پوشش این دانشگاه در حال ساخت می باشد که از این تعداد 14باب توسط افراد خیر و یا سازمان های خیریه و یا با مشارکت آنها در حال ساخت می باشد.

او اهدا زمین برای ساخت خانه های بهداشت روستایی، مراکز جامع خدمات سلامت و پایگاه های اورژانس توسط اهالی خونگرم روستاها را یکی از زیباترین صحنه های مشارکت مردم و خیرین در سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: بسیاری از مراکز بهداشتی در زمین هایی ساخته شده که توسط اهالی عزیز روستاها اهدا گردیده و این عزیزان با تمام بضاعت خود در این امر مشارکت می ورزند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در تشریح جزئیات موافقتنامه منعقده میان این دانشگاه با وزارت نفت نیز گفت: ۲ خانه بهداشت در روستاهای جمیلی و زمینان در بخش بم پشت و ۲ خانه بهداشت در روستاهای احمدآباد و جهان آباد سفلی از توابع بخش مرکزی سروان در قالب این تفاهم نامه ساخته و تجهیز خواهد شد.

دکتر غزنوی  گفت: وزارت نفت متعهد شده است تا به ازای هر یک از این خانه های بهداشت مبلغ 12 میلیارد و پانصد میلیون ریال هزینه نماید و مابقی هزینه های ساخت، تجهیز و راه اندازی توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تامین خواهد شد.

اشکان قهاری نماینده وزارت نفت در پروژه های عام المنفعه استان سیستان و بلوچستان نیز در جلسه انعقاد قرارداد ساخت این ۴ خانه بهداشت گفت: وزارت نفت هزار میلیارد ریال در قالب مصوبات سفر ریاست جمهوری در استان سیستان و بلوچستان هزینه خواهد کرد که این حوزه ها شامل طرح های آبرسانی، راهسازی، فنی حرفه ای و ساخت خانه بهداشت می باشد.

او گفت: تعداد یک باب خانه بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی زابل، ۳ باب در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و ۴ باب در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با مشارکت وزارت نفت ساخته خواهد شد.

 در حال حاضر246خانه بهداشت فعال در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان وجود دارد، این درحالی است که طبق طرح گسترش شبکه، تعداد خانه های بهداشت مورد نیاز در این منطقه حداقل 364 خانه بهداشت روستایی است و 54 خانه بهداشت نیز با وجود فعال بودن در روستاها فاقد ساختمان اختصاصی می باشد.

هم اکنون 32 باب خانه بهداشت در روستاهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حال ساخت می باشد که از این تعداد 5 باب توسط بنیاد هاسب، 3 باب توسط گروه خیریه وابسته به هنرمندان و ورزشکاران با محوریت آقایان رسول خادم و پرویز پرستویی و ۲ خانه بهداشت نیز توسط خیرین استانی در حال ساخت می باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.