سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قدردانی از همیاران مهربان ترافیک در شیراز

طی مراسمی با حضور اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز، اعضای شورا و شماری از مدیران شهری شیراز و پلیس راهور، از همیاران مهربان ترافیک این کلانشهر قدردانی شد.

نایب رئیس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز در مراسم تجلیل از همیاران مهربان ترافیک، گفت: همیاران مهربان ترافیک به روانشناسی سلامت جامعه خدمت می‌کنند و نه تنها الگوی روانشناسی سلامت هستند که آن را در جامعه تعبیه و نهادینه می‌کنند.

عبدالحمید طاهری گفت: انسان‌ها تا احساس درد نکنند، برای رفع نیازشان حرکت نمی‌کنند و بر تقدم امنیت روانی بر امنیت فیزیکی تاکید کرد.

طاهری گفت: از نظر صاحب نظران کسانی که در مناصب اجتماعی در قالب گروه، تیم، نهادهای داوطلبانه، سازمان و مشاغل ادارات از پاکبانان تا بالاترین سطوح مدیریت تصمیم گیری قرار دارند؛ در حقیقت از سلامت برخوردارند و از سطح نیازهای اولیه عبور کرده و در سطح نیازهای اجتماعی قرار دارند.

او گفت: همیاران مهربان ترافیک در بالاترین سطح نیازهای اجتماعی قرار دارند چون در مقابل خدمت ارزشمندی که به جامعه ارائه می‌دهند و نه تنها حقوقی دریافت نمی‌کنند که خدمت شان به مراتب مفیدتر و از اهمیت بیشتری برخوردار است.

طاهری همچنین گفت: شغل، سلامت روانی ایجاد می‌کند؛ مولفه‌های سلامت را وظیفه مداری، احساس مسئولیت، تعهد، خود را وقف دیگران کردن، حراست از شهر، محله، دین و دیانت و ارزشهای کشور، فراهم کردن زمینه رشد و تعالی شهروندان عنوان کرد که مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز از آغاز آنها را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است.

عضو هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز نیز ارتقای فرهنگ جامعه را از مهم ترین اهداف مجمع برشمرد و بر اهمیت فرهنگ رانندگی تاکید کرد.

علی نقی مصلح شیرازی گفت: می‌شود فرهنگ را مهندسی کرد و با وجود همیاران مهربان ترافیک دوشادوش پلیس راهنمایی و ‌رانندگی به نقطه ای از فرهنگ برسیم که تخلف رانندگی در شهر نداشته باشیم.

رئیس اداره عملیات راهنمایی و رانندگی شیراز نیز مجمع خیرین شهرساز وفرهنگ ساز را زبانزد و نمونه در کشور و افتخاری برای استان و شهر شیراز نام برد و با این عنوان که اقدامات مجمع و همیاران مهربان ترافیک بر هیچ کس پوشیده نیست از حضور موثر همیاران در ایام نوروز یاد کرد.

سید فرج‌الله موسوی، گفت: حضور همیاران مهربان ترافیک در کنار پلیس در ایام نوروز افتخاری برای پلیس استان بود؛ چرا که افتخارات جهانی و کشوری در پوشش همیار مهربان ترافیک و هم دوش با پلیس راهور در سطح شهر به روان سازی و هدایت شهروندان و مسافران مبادرت ورزیده و توانستند باعث تسری به شهرستان‌های دیگر شوند.

موسوی گفت: تلاش، زحمت، پیگیری و هماهنگی همیاران مهربان ترافیک نشانه آن است که این مجمع با شالوده‌ای خوب، محکم و قوی بنا و نهادینه شده است.

رئیس اداره عملیات راهنمایی و رانندگی شیراز گفت: بی‌تردید روانی ترافیک در برخی از معابر، افزایش آمار توجه رانندگان و عابرین پیاده به چراغ راهنما و قوانین راهنمایی و رانندگی و کاهش تصادفات شهری، نتیجه تلاش همیاران مهربان ترافیک است.

موسوی همچنین همیاران مهربان ترافیک را مشاورین معتمدی برای پلیس راهور خواند و گفت: همیاران مهربان ترافیک، نقص‌های موجود در معابر، از جمله استقرار چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، مشکلات موجود در بریدگی‌ها، خط کشی‌ها و بسیاری از کمبودهای دیگر را به پلیس انتقال داده و با اعمال نظر شایسته و مطلوب، خدمات ارزشمندی به شهروندان و پلیس راهور ارائه می‌دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.