سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز نخستین دوره آموزش محیط بانی در کرج

نخستین دوره آموزش محیط بانی در مرکز آموزش محیط بانی کشور در کرج آغاز شد.

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در این دوره آموزشی ۸۰ محیط بان از ۲۲ استان کشور در ۲ بخش علمی و اجرایی به مدت ۱۵ روز آموزش می‌بینند.

آقای سلاجقه گفت: آموزش‌های علمی شامل گیاه شناسی، جانورشناسی، تنوع زیستی، حیات وحش، آلاینده‌های آب، هوا، خاک و پسماند است، آموزش‌های اجرایی هم شامل بکارگیری اسلحه، کنترل خشم، دفاع شخصی، امداد و نجات، اطفاء حریق و کمک‌های اولیه می‌باشد.
او می گوید: ما به عنوان محیط بان وظیفه داریم با تمام توان از تمام ظرفیت‌های کشور از جمله جانداران و غیرجانداران حفاظت کنیم.

آقای علی سلاجقه گفت: در این برهه سامان یافتن و بهبود وضعیت محیط زیست در سراسر کشور نیاز به تلاش بیشتری از سوی محیط بانان دارد و باید وضعیت محیط بانی را از جنبه‌های مختلف تجهیزات، امکانات و تمام آنچه که یک محیط بان برای استاندارد شدن نیاز دارد، ارتقاء دهیم.

او گفت: این مجموعه ابتدا باید ظرفیت‌های اخلاقی را مدنظر قرار دهد و اخلاق خمیرمایه تمام تلاش‌ها و جانبازی‌های محیط بانان باشد.

معاون رئیس جمهور گفت: سرلوحه اصلی این مجموعه باید اخلاق و بعد از آن آموزش‌های به روز و در تراز ملی و بین المللی استاندارد و نظامی باشد، همچنین محیط بانان باید با مسائل حقوقی در برخورد با متخلفان آشنا باشند و در مرحله بعد آنچه مورد نیاز محیط بانان است ارتقای وضعیت جسمانی می‌باشد.

آقای سلاجقه گفت: آموزش مستمر در ابعاد مختلف اخلاقی، علمی، اعتقادی و جسمی محیط زیست را به روز‌های خوبی می‌رساند و ما وظیفه ارج نهادن و قراردادن تجهیزات در اختیار شما داریم تا اگر متخلفی باشد با دستان پرتوان و چشمان قوی شما در عرصه حضور نیابد.

آموزش محیط بانان در ۳ دوره تقسیم شده که قرار است دومین دوره آن هم ۲۰ روز دیگر در مرکز آموزش محیط بانی کشور واقع در کرج برگزار شود.

برچسب ها: محیط بان ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.