سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۸ شهرک گلخانه‌ای دولتی و خصوصی در استان همدان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان از فعالیت ۸ شهرک گلخانه‌ای دولتی و خصوصی در مجموع با ۸۴۳ هکتار وسعت در این استان خبر داد.

غلامحسین تقوی گفت: از این تعداد شهرک گلخانه‌ای فعال تعداد ۷ شهرک در سطحی بیش از ۱۲۵ هکتار با تولید ۳۱ هزار و ۴۵۰ تن و اشتغال ۱۰۰۶ نفر شامل شهرک‌گلخانه‌ای بوعلی، فرسفج، پردیس اسدآباد، دمق رزن، حرم آباد ملایر، برزول نهاوند و عمان درگزین به صورت دولتی و یک واحد شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای در کوریجان در سطحی معادل ۲۶ هکتار با تولید ۶۲۵۰ تن و اشتغال ۲۰۰ نفر به صورت خصوصی دارای فعالیت است.

او سطح کل شهرک‌های گلخانه‌ای استان همدان را بیش از ۸۴۳ هکتار بر شمرد و گفت:از این میزان سطح بیش از ۷۰۹ هکتار دولتی و ملی و ۱۳۴ هکتار خصوصی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان همچنین با اشاره به ۴ شهرک گلخانه‌ای در دست اقدام در استان همدان در سطحی معادل ۱۰۹ هکتار با تولید ۲۷ هزار و ۱۲۵ تن و اشتغال ۲۴۰ نفر گفت: اکنون در رابطه با شهرک‌های جانمایی شده نیز ۴۵۶ هکتار شهرک گلخانه‌ای با تولید ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ تن و اشتغال ۳۳۴۴ نفر شامل شهرک‌های گلخانه‌ای فرسفج، تویسرکان، یمان دشت ملایر، کرفس درگزین، جورقان همدان و کله‌سر فامنین در سطح استان در دست مطالعه هستند.

تقوی گفت: تاکنون از تعداد ۲۳۷ قطعه واگذار شده در شهرک‌های گلخانه‌ای ۲۳۴ قطعه به بهره برداری رسیده و مابقی در شهرک گلخانه‌ای عمان و علمدار در حال ساخت بوده و در ۲۴ قطعه نیز هیچ گونه ساختی انجام نشده است.

او تعداد قطعات واگذار نشده در شهرک‌های گلخانه‌ای را نیز ۷۰ قطعه دانست و گفت: از این تعداد ۱۶ قطعه در شهرک‌گلخانه‌ای بوعلی، هشت قطعه در برزول،۴۴ قطعه گنبد ملایر و دو قطعه نیز در انبار سورت و بسته بندی حرم آباد و فرسفج قرار واقع شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.