سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری کلاس‌های آموزشی دامپزشکی در روستا‌های کارون

رئیس اداره دامپزشکی کارون گفت: جهت افزایش سطح آگاهی بهره برداران، دوره آموزشی آشنایی با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام (تب کریمه کنگو) در روستای عطیش برگزار شد.

علیدادی گفت: جهت افزایش سطح آگاهی جامعه هدف درخصوص بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به ویژه تب خونریزی¬دهنده کریمه و بهداشت انواع فرآورده‌های خام دامی نظیر گوشت و شیر، یک دوره کلاس آموزشی- ترویجی با حضور جمعی از جوانان و اهالی روستای عطیش واقع در بخش مرکزی این شهرستان برگزار گردید.

رئیس اداره دامپزشکی کارون می گوید: در این دوره آموزشی کارشناس اداره دامپزشکی به ارائه مطالبی پیرامون ماهیت این بیماری ها، علائم، راه‌های انتقال، گروه‌های در معرض خطر و اقدامات لازم در هنگام ابتلا پرداخت.

به گفته او برای مقابله با بیماری‌های قابل انتقال بین دام و انسان، واکسیناسیون مداوم دام و بررسی منظم آنها، رعایت مسائل حفاظت فردی مثل پوشیدن دستکش، روپوش، چکمه در هنگام تماس با دام، رعایت بهداشت در زنجیره تولید فرآورده‌های دامی، لبنیات و همچنین عدم مصرف لبنیات غیر پاستوریزه امری ضروری است.

علیدادی می گوید: برگزاری چنین دوره‌های آموزشی با ارائه آموزش‌های لازم به تولیدکنندگان، سهم بسزایی در کنترل بیماری‌های مشترک، بهبود بهداشت و سلامت گوشت و سایر فرآورده‌های خام دامی و همچنین حفظ بهداشت فردی و محیط اطراف خواهد داشت.

رئیس اداره دامپزشکی کارون گفت: کشتار غیر مجاز دام زنگ خطری برای سلامت و بهداشت مردم است و بنابراین توجه به این نکات در استفاده از فرآورده‌های دامی باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.