سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری دوره بین المللی مربیگری فوتسال در شهرکرد

دوره بین المللی مربیگری فوتسال سطح یک آسیا به مدت سه روز در شهرکرد برگزار شد.

در این دوره بین‌المللی ۲۰ فراگیر با آخرین شیوه‌های مربیگری فوتسال سطح یک آسیا آشنا شدند.

در این دوره که مدرسی آن را رضا صادقی با دستیاری مصطفی عمادی بر عهده داشت و قاسم احمدیان نیز آن را مدیریت می‌کرد، فراگیرانی از استان‌های اصفهان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و چهارمحال و بختیاری حضور داشتند.

عباس جعفری رئیس کمیته آموزش هیات فوتبال چهارمحال و بختیاری گفت: مربیان، سفیرانی هستند که می‌توانند یک فرهنگ و منش اخلاقی و حرفه‌ای را در کنار تیم به وجود آورند که امید می‌رود نتیجه این فرهنگ‌ها به توسعه مطلوب فوتسال در کشور منتهی شود.


بیشتر بخوانید



امروز در دنیای مربیگری، بحث تربیت بازیکنان در تمامی ابعاد مطرح است، هم از نظر فنی، هم از نظر اخلاقی و هم از لحاظ تفهیم رسالتی که یک بازیکن در قبال تیم و مقوله‌هایی، چون فداکاری و تعهد برعهده دارد، این مربی است که می‌تواند در القای این مباحث نقش‌آفرین باشد.

این نگرش، فلسفه و ایدئولوژی مربی است که به واسطه اعضای تیمش در بازی به نمایش در می‌آید و از این رو باید در آموزش مربیان دقت و اهتمام جدی‌تری صورت گیرد.

برخی فرهنگ‌های غلط در فوتبال باید تغییر کند

طهمورث حیدری عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در پایان دوره بین المللی مربیگری فوتسال سطح یک آسیا گفت: برخی فرهنگ‌های غلط در این رشته ورزشی باید تغییر کند، این تغییر نیازمند اخلاق مداری و کسب دانش فنی و حرفه‌ای در سطوح مختلف است.

مسئولیت هرگونه اتفاقی که از نظر فنی و اخلاقی در حیطه باشگاه‌ها و تیم‌ها شکل می‌گیرد، متوجه مربیان است.

اگر در باشگاهی پیشرفت و توسعه‌ای در سطح فنی و اخلاقی دیده می‌شود بدون شک در اثر رفتار و عملکرد مربی است و اگر در جایی نیز بداخلاقی هست و کلاس کار در سطح پایینی قرار دارد باز هم مقصر و عامل آن را باید در مربی جست‌وجو کرد.

حیدری گفت: آموزش، درایت، توجه، اخلاق‌مداری و کسب دانش فنی و حرفه‌ای لازمه تغییر در برخی فرهنگ‌های غلط در فوتبال است.

اعتقاد دارم اگر آموزش نباشد پیشرفتی در حوزه ورزش به وجود نمی‌آید و ما نیز در سطح مدیریتی برای این مقوله، ارزش قائل هستیم.

در یک دهه گذشته، تنها ۶ مدرسه فوتبال در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کرد، اما با تمرکز بر ارائه آموزش‌ها در سطح مربیگری و داوری، موفقیت‌های بزرگی برای استان رقم خورد.

افزایش مدارس فوتبال استان به ۵۴ مورد تا پیش از شروع کرونا حاصل توجه به امر آموزش است؛ هم‌اکنون هیات فوتبال چهارمحال و بختیاری، توانسته است با ارائه عملکرد مناسب در حوزه آموزش به عنوان یکی از هیات‌های برتر و شاخص کشور شناخته شود.

اخلاق‌مداری از اصول مربیگری است

مصطفی عمادی مربی سابق تیم ملی فوتسال و دستیار دوره بین‌المللی مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد نیز در آیین پایانی این دوره گفت: دوره‌های آموزشی فرصتی برای محک زدن توان همه افراد شرکت‌کننده در دوره و بویژه مدرسان است از این رو تلاش می‌شود با با توجه به توانمندی فراگیران، مباحث جدیدی برای دوره‌های آینده آنان ارائه شود.

عمادی خطاب به فراگیران شرکت‌کننده در دوره مربیگری، آن‌ها را به اخلاق مداری در کار توصیه کرد و گفت: اخلاق مداری از اصول مربیگری است و اگر به این اصل پایبند باشید بدون شک بازیکنان نیز برای تیم و برای یکدیگر به خوبی عمل می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.