سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایشگاه "تولید ایرانی دانش بنیان" فرصتی برای ظرفیت‌های علمی و فناوری

رئیس سازمان صمت فارس گفت: نمایشگاه "تولید ایرانی دانش بنیان" فرصتی برای بهره‌مندی ظرفیت‌های علمی و فناوری، مبادله و تضارب افکار مجموعه‌های دانش بنیان و صنایع بزرگ از توانمند‌های یکدیگر بود.

حمیدرضا ایزدی به اهداف برگزاری این رویدا مهم ملی اشاره و گفت: از جمله مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه «تولید ایرانی دانش بنیان» ایجاد بستری مناسب برای شرکت‌های صنعتی بزرگ و واحد‌های دانش بنیان، نخبگان عرصه علم و فناوری، شناسایی نیاز‌های واحد‌های صنعتی، فناوران، نوآوران،   پژوهشگران، استارتاپ‌ها، کشف استعداد‌های برتر، ایجاد انگیزه در مخترعان، مبتکران، نوآوران، فن‌آفرینان و آشنایی با استعداد‌ها و توانمندی‌های استان و کشور در عرصه فعالیت‌های دانش بنیان است.

او به دیگر اهداف این رویداد بزرگ اشاره و گفت: گسترش تجربه‌های فنی، مهندسی در سطح کشور و فراهم سازی فضایی پرشور و رقابتی برای سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی و همکاری با شرکت‌های دانش بنیان، خلاق،   فعالان و پژوهشگران این عرصه در راستای بهره وری در تولید با کیفیت و اشتغال آفرینی پایدار جهت رونق صنعت و توسعه پایدار اقتصادی بود.

ایزدی در جریان بازدید از واحد‌های دانش بنیان و صنایع بزرگ صنعتی بر صادرات خدمات فنی و مهندسی برای مجوعه‌های مذکور و اینکه ظرفیت بسیار خوبی در شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گرفته است، تاکید کرد.

او گفت: این نمایشگاه فرصتی برای هم‌افزایی، تعامل،  همراهی، توانمندسازی، ارتقای بهره‌وری اقتصادی، کارآفرینی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی و فناوری، مبادله، تضارب افکار و بهرمندی از توانمندی‌های تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی است که در سال‌های اخیر توانمند شده‌اند، لذاضرورت دارد تا گام‌های بلندی برای صدور خدمات خود بردارند همچنانکه وزارت صمت و سازمان صمت استان برنامه‌های مدونی برای حمایت از شرکت‌های داخلی برای افزایش تولید و  صادرات دارد.

نمایشگاه «تولید ایرانی دانش بنیان» با حضور بیش از ۲۰۰ مجموعه در ارائه دستاورد‌ها و نیاز‌های صنایع محتلف از جمله نفت و گاز، ماشین آلات کشاورزی و صنایع غذایی، صنایع فلزی و شیمیایی، تجهیزات پزشکی و پیراپزشکی، صنایع برق و الکترونیک، صنایع مخابرات و فناوری اطلاعات و صنایع خودرو و لوازم خانگی و... در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی فارس دایر بود.

استاندار فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، نمایندگان مردم شریف شیراز وزرقان در مجلس شورای اسلامی و سایر روسای دستگاه‌های اجرایی ذی ربط، مراکز دانشگاهی و علمی، تشکل‌های بخش خصوصی، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی،   تولیدی و صنعتی در بازدید از میزان توانمندی‌ها، دستاوردها،   ظرفیت‌ها  و قابلیت‌های مجموعه‌های دانش بنیان و صنایع بزرگ در نخستین نمایشگاه «تولید ایرانی دانش بنیان» در دهه تولید و تجارت از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و پیشرفت‌های این مجموعه‌ها قرار گرفتند و درادامه  به منظور شناسایی مشکلات آن‌ها جهت رفع موانع، مسائل و مشکلات را بررسی و تصمیمات اجرایی را اتخاذ کرد. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.