سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه بوشهر:

نباید آب شرب بوشهری‌ها در تابستان دچار بحران شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: نباید آب شرب مردم در تابستان دچار بحران شود و باعث گرفتاری مردم شود و این بحران تاریخی استان به صورت ریشه‌ای حل شود.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر با اشاره به اینکه ربا انسان را دچار مشکلات فراوانی می‌کند گفت: رباخوار در روز قیامت مثل انسان‌های دیوانه محشور می‌شود و هیچ چیز را درک نمی‌کند، چون گناه بزرگی را مرتکب شده است.

امام جمعه بوشهر بیان کرد که گاهی در وام‌ها و سپرده‌ها از بانک پولی اضافه دریافت می‌شود، چون کسی که وام می‌گیرد و رئیس بانک در قالب عقد قرارداد اسلامی اطلاع دارند که چه کاری با پول انجام می‌شود، آن ایرادی ندارد.

او می‌گوید: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره شهدای عشایر مطالب مهمی داشتند که یکی از آن‌ها این بود که دشمن برای تضعیف امید و ایمان مردم، القای بن‌بست و کارنابلدی نظام برنامه جدی دارد. باید توطئه‌های دشمن را بشناسیم و در مقابل آن مقاومت و مقابله کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: هر کسی که موجب ناامیدی مردم شود برای دشمن کار کرده است و امید باعث حرکت و پیشرفت جامعه می‌شود و اگر جامعه‌ای ناامید باشد دچار ایستایی و سقوط می‌شود. درس شهدا به ما داشتن امید در سخت‌ترین شرایط زیستی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با گرامیداشت هفته قوه قضائی و یاد شهید بهشتی بیان کرد که تحول در قوه قضائی که از قبل سند آن نوشته شده است ضروری است و باید تحول کارآمد در این قوه مهم نظام انجام شود. عدالت‌محوری و قانون‌مداری اساس است.

او خواستار برخورد قانونی و جدی با متخلفان شد و گفت: تکریم ارباب رجوع، ارتباط مستمر با مردم باعث عزت و اقتدار این قوه می‌شود. حمایت از کارآفرین و افراد مستمند و محروم نیاز ضروری است.

امام جمعه بوشهر خواستار تلاش مضاعف مسئولان برای مقابله با گرانی‌های کاذب شد و گفت: برخی از گرانی‌ها طبیعی است، ولی بسیاری از این گرانی‌ها کاذب است و مردم تحت فشار هستند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به مشکلات آب شرب در روستا‌ها و شهر‌های استان عنوان کرد که نباید آب شرب مردم در تابستان دچار بحران شود و باعث گرفتاری مردم شود و این بحران تاریخی استان به صورت ریشه‌ای حل شود.

او با تقدیر از مدیران تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: تلاش‌های گسترده‌ای در راستای سند‌های چند ساله و اجرای طرح‌های فرهنگی و مذهبی در استان بوشهر انجام شده است. با دست خالی و کمبود اعتبارات کار‌های بزرگی داشته‌اند که کار‌های جهادی و دانشی داشته‌اند و از مسئولان می‌خواهیم که در تخصیص اعتبارات فرهنگی نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.