سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه تبریز مطرح کرد؛

آمریکایی‌ها به دنبال کسب منافع خود در منطقه

امام جمعه تبریز گفت: رئیس جمهور آمریکا برای کسب منافع چشم بر وعده‌های حقوق بشری خود بسته است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت: جو بایدن به دنبال سفر به عربستان و دیدار با بن سلمان قاتل است اما کور خوانده‌اند. به حول قوه الهی، توطئه‌های استکبار جهانی، صهیونیست و مثلث شوم واشنگتن، تلاویو و ریاض ریشه کن خواهد شد.

وی با اشاره به راز چرخش بایدن به عربستان گفت: شاید یکی از دلایل بایدن از سفر به عربستان، تلاش برای قانع کردن ریاض در جهت جبران کمبود نفت روسیه در بازار‌های جهانی باشد؛ همچنین تداوم توافق در رابطه با معامله قرن و یا اعلام عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی یکی از این عوامل است.

به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها علاقه زیادی دارند تا در چارچوب سفر بایدن به منطقه، این عادی سازی را انجام بدهند چرا که از دلایل مهم سفر بایدن به عربستان جلوگیری از نفوذ ایران است.

 آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که رابطه‌ای بین واشنگتن، ریاض و تلاویو ایجاد کنند و همین عاملی برای مقابله با ایران باشد.

وی در ادامه خطبه‌ها با اشاره به سالروز ترور مقام معظم رهبری گفت: در ششم تیرماه ۱۳۶۰ آیت الله خامنه‌ای در مسجد ابوذر تهران ترور شدند چرا که دشمن می‌خواست این سلسله ترور‌ها را انجام دهد و نظام اسلامی را از بین ببرد، اما به لطف خداوند متعال ایشان ماندند و امروز بعد از امام خمینی (ره) با همان صلابت و اقتدار نظام اسلامی را رهبری می‌کنند.

 هفتم تیرماه سالروز شهادت شهید بهشتی این شخصیت اثرگذار است. در مسیر حق شاید گفتن آسان باشد، ولی عمل کردن دشوار و استقرار عمل به مراتب دشوار‌تر است. اثر فوری این شهادت در هفتم تیرماه این بود که نظام اسلامی در آن زمان، خلوص بیشتری پیدا کرد و حقانیت نظام و شهید بهشتی اثبات شد.

 خاصیت این شهادت این بود که نقاب‌ها از چهره‌ها افتاد و منطق مستحکم جمهوری اسلامی و امام بزرگوار تثبیت شد و نظام نوپای جمهوری اسلامی آن روز استحکام بیشتری پیدا کرد و توانست حرکت کند. در حالی که دشمن متجاوز بخش مهمی از منطقه حساس خاک جمهوری اسلامی را اشغال کرده بود، این شهادت تاثیر بسیار سازنده و عظیمی بر پیشبرد جنگ تحمیلی گذاشت.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته قوه قضائیه گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دستگاه قضایی کشور در زمینه پیاده سازی موارد موردنظر نظام اسلامی و تحقق آرمان‌های انقلاب، مسیر خود را تعیین کرده و در این چارچوب نیز به حرکت خود به خوبی ادامه داده و در برخی از ادوار، موفقیت‌های بیشتر و برخی کمتر را در این دستگاه شاهد بودیم، اما چون تحقق عدالت، معیار اصلی دستگاه قضایی است، قوه قضائیه نسبتاً توانسته رسالت خود را در حیطه‌های مختلف انجام دهد.

امام جمعه تبریز عملکرد مثبت دستگاه قضایی کشور در تشخیص حقیقت از باطل در مقاطع حساس کشور، شناسایی مفسدان اقتصادی، برخورد با فساد، مقابله با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر، برخورد با برخی چهره‌های مطرح بدون مماشات، برخورد با مفسدان و دانه درشت‌های اقتصادی را از جمله اقدامات مهم این نهاد انقلابی برشمرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با انتقاد از وضعیت بد مسیر ورزقان ـ خاروانا، از پیگیری استاندار آذربایجان شرقی تقدیر کرد و گفت: آقای عابدین خرّم در این هفته، جلسه شورای تامین استان را در ورزقان تشکیل داد و از نزدیک از وضعیت منطقه بازدید کرد و از طرفی مدیرکل راهداری استان نیز طی تماسی اعلام کرد که اقداماتی در ارتباط با مسیر خارونا انجام داده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به فرا رسیدن عید سعید غدیر گفت: موضوع غدیر یک مسئله قرآنی، بینشی و اعتقادی است و در ظاهر یک مکان، اما در حقیقت بیانگر یک مسئله والا است.

وی با بیان اینکه غدیر از دو جنبه نصب جانشین و توجه به مسئله امامت اهمیت دارد، گفت: امیدواریم امسال نیز عید غدیر با حضور مسلمانان و شیعیان با شکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شود.

 باید تا روز مباهله به هیچ وجه عزاداری برای استقبال از محرم انجام نگیرد و جشن‌های عید غدیر را با شکوه برگزار کنیم و عزاداری را هم در جای خود انجام دهیم.

وی با اشاره به روز تبلیغات اسلامی گفت: روش تبلیغی پیامبر اکرم (ص) برترین، والاترین و موفق‌ترین روش تبلیغات دینی است چرا که رسالت ایشان در مدت کوتاه، مناطق مختلف را طی کرد. امیدواریم مبلغان ما با روش‌های صحیح و به کار گیری از روش‌های نوین فرهنگی و هنری در رسالت تبلیغ موفق شوند.

وی گفت: یکی از اصلی‌ترین عوامل استحکام بنیان خانواده، انتخاب صحیح است و از این جهت یکی از اصلی‌ترین عوامل طلاق نیز انتخاب نادرست همسر می‌توان دانست. وقتی جوانان برای زندگی مشترک، کفو خودشان را انتخاب نکنند به شکل طبیعی در زندگی دچار مشکل می‌شوند.

وی با اشاره به آمار طلاق بر اساس طول مدت زندگی، گفت: بر اساس آمار سال ۹۴، بالغ بر ۱۳.۱ درصد طلاق‌ها در سال نخست زندگی، ۲۴.۴ درصد زیر دو سال زندگی، ۳۳.۳ درصد زیر سه سال زندگی، ۴۰.۹ درصد زیر چهار سال و ۴۷.۳ درصد طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی اتفاق می‌افتد.

 طلاق‌های زود و زیر پنج سال نخست زندگی نشات گرفته از انتخاب نادرست است در نتیجه باید در انتخاب همسر مساله مهم پرهیز از انتخاب‌های احساسی به صورت جدی مورد توجه قرار دهیم.

 انتخاب‌های احساسی مثل انتخاب همسر سر کلاس درس و دانشگاه، پارک‌ها، فضای مجازی و ... که در آن‌ها منطق و درایت حاکم نمی‌شود و تنها با نگاه به ظاهر همسر انتخاب می‌شود، در نهایت احساسات دختر و پسر را تحریک کرده و احساس شدید در ارتباط میان پسر و دختر اجازه بررسی خوب ویژگی‌های دو طرف را نمی‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت پیری جمعیت گفت: سن متوسط ازدواج دختران ایرانی به ۲۵ سال و متوسط سن اولین فرزند آوری زنان ایرانی به بالای ۲۹ سال رسیده است این شرایط باعث شده تا فرصت زیادی برای فرزند دوم و تربیت فرزند برای زنان ایرانی باقی نماند.

برچسب ها: امام جمعه ، نمازجمعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.