سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایش صنایع دستی بانوی کارآفرین در طاق چشمه نوش آباد

آثار صنایع دستی یک بانوی کارآفرین با گالری گندم در سرای طاق چشمه نوش آباد به نمایش درآمد.

بانوی کارآفرین در حوزه صنایع دستی گفت: آثار وی در رشته‌های گیوه بافی، لباس و زیور آلات اصیل و سنتی ایرانی در گالری گندم و سرای طاق چشمه نوش آباد به نمایش گذاشته شده است.

زهرا سادات اصفهانیان گفت: آثار هنری وی در رشته‌های زیورآلات، لباس ایرانی و هنر صنعت فراموش شده گیوه بافی برای بانوان هنردوست و گردشگران شهرزیر زمینی نوش آباد تا پایان امروز قابل بازدید و فروش است.

گیوه بافی یکی از هنر‌های دستی ایران است که از دیرباز زنان و دختران در بسیاری از مناطق کاشان نیز با آن آشنایی داشته‌اند، اما با ورود انواع کفش به بازار، گیوه بافی هم فراموش شده و این هنر صنعت فقط در روستای نشلج به صورت محدود باقی مانده است.

او می‌گوید: هدفش از آموزش صنایع دستی ایجاد اشتغال به صورت حرفه‌ای و تخصصی و مطابق با استاندارد برای بانوان است تا علاوه بر اینکه هنر نیاکان ما به صورت کاربردی وارد زندگی مردم و کمک به اقتصاد خانواده شود فرهنگ ایرانی را نیز به کل جهان معرفی کند.

به گفته او، نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، بستر مناسبی برای معرفی توانمندی و خلاقیت زنان و دختران در مسیر رونق اقتصاد خانواده و جامعه است.

اصفهانیان گفت: حمایت از بانوان کارآفرین منجر به تقویت روحیه امید و انگیزه برای استفاده خلاقانه از توانمندی، دانش و هنر آن‌ها می‌شود که یکی ایجاد فضای مناسب برای شناسایی هنر بانوان، یکی از این راه‌های حمایت است.

سرای سنتی طاق چشمه نوش آباد نخستین اقامتگاه شهرستان آران و بیدگل و یکی از زیباترین و دلنشین‌ترین اقامتگاه‌های منطقه کاشان بر روی شهر زیرزمینی واقع شده است.

این اقامتگاه در اصل اتاقی به شیوه گودال باغچه در دو طبقه است.

برچسب ها: نوش آباد ، صنایع دستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.