سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازش ۲۰ درصدی پرونده‌های دادگستری داراب

رئیس دادگستری شهرستان داراب گفت: ۲۰ درصد از پرونده‌های دادگستری شهرستان داراب امسال منجر به صلح و سازش شده است.

صادق صادقی گفت: ۲۱ هزار و ۵۹۰ فقره پرونده از  اول تیرماه سال  پارسال تا کنون به دادگستری داراب ارجاع شده است که به نسبت مدت مشابه پارسال روندی صعودی داشته است.

او گفت: خروجی پرونده‌های این دادگستری  از پارسال تا کنون  به میزان تعداد پرونده‌های ورودی بوده و ه همان میزان که پرونده وارد دادگستری شده به همان میزان نیز با عملکرد مثبت ۹۹.۸ درصد مختومه شده است.

رئیس دادگستری شهرستان داراب گفت: میانگین رسیدگی شعب دادگستری داراب به پرونده‌ها در  شعب حقوقی ۶۱ روز، شعب کیفری ۵۰ روز و شعب دادسرا ۲۳ روز است.

صادقی گفت: تعداد پرونده‌های راکد الکترونیکی در سه ماهه اول امسال نیز ۲ هزار و ۸۵۵ فقره است.

رئیس دادگستری شهرستان داراب گفت: دادگستری داراب براساس سند تحول قضایی ۹۹.۳ درصد هوشمندسازی شده و از نظردادرسی الکترونیک در سطح استان فارس دارای رتبه ۲۸ است.

او گفت: دادگستری داراب دارای ۵ شعبه حقوقی، ۴ شعبه دادیاری و یک شعبه بازپرسی است.

صادقی به بیشترین فراوانی پرونده‌ها در دادگستری داراب اشاره کرد و گفت: پرونده‌هایی که در سطح این شهرستان بیشتر به عنوان کیفری در دادسرا مطرح هستند، توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح عمدی، سرقت، ایراد صدمه بدنی غیر عمدی بر اثر تصادف است.

رئیس دادگستری شهرستان داراب گفت: ۳۰ درصد از پرونده‌ها در شورای حل اختلاف منجر به صلح و سازش می‌شوند که طبق آمارهای موجود امسال ۱۲ هزار ۵۵۷ پرونده به شوراهای حل اختلاف این شهرستان ارجاع شده که دعاوی خانوادگی رکوردار شکواییه ها بوده است.

او گفت: شوراهای حل اختلاف شهرستان داراب دارای ۳ شعبه صلحی و ۶ شعبه رأیی است که تا ۲۰ میلیون تومان صلاحیت رسیدگی دارد.

رئیس داد گستری شهرستان داراب گفت: اعاده وضعیت به حالت سابق ۸ هکتار از اراضی تغییر کاربری داده شده، بازپس گیری و رفع تصرف ۱۲۸ هکتار از اراضی منابع طبیعی از دست سودجویان، مختومه شدن ۳ پرونده قتل با گذشت اولیای دم و آزادی مشروط ۱۳ زندانی با پابند الکترونیکی از اقدامات مهم این نهاد قضایی و حقوقی در داراب است.

شهرستان داراب در فاصله ۲۴۰ کیلومتری جنوب شرق شیراز واقع شده است.

منبع: مهر

برچسب ها: دادگستری ، صلح و سازش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.