سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نروژ به افزایش عرضه گاز به اتحادیه اروپا متعهد شد

نروژ متعهد شد عرضه گاز را به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا برای مقابله با کسری عرضه گاز روسیه افزایش دهد.

به گزارش­ ­خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا و نروژ متعهد شدند اسلو به ویژه با توسعه میادین گازی، عرضه پایدار گاز به اتحادیه اروپا را برای جبران کسری گاز ارسالی روسیه افزایش دهد.

اتحادیه اروپا و نروژ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند همکاری‌های خود را در زمینه انرژی به خصوص برای تامین گاز مورد نیاز این اتحادیه در کوتاه مدت و بلندمدت تقویت کنند.

نروژ در حال حاضر یک چهارم گاز مصرفی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را تامین می‌کند.

تریه آسلند، وزیر انرژی اتحادیه نروژ که در بروکسل به سر می‌برد، گفت: ما افزایش صادرات گاز به اتحادیه اروپا را آغاز کرده ایم و برخی از شرکت‌ها برنامه‌های خود را برای ارسال مجدد گاز به این اتحادیه تغییر می‌دهند.

آسلند خاطرنشان کرد برای عرضه گاز در درازمدت به سرمایه گذاری در میادین جدید گازی نیاز است.

فرانس تیمرمان، معاون رئیس کمیسیون اروپا در واکنش به این مسئله گفت: نروژ برای حمایت از اتحادیه اروپا در مواجهه با کمبود گاز ما هر کاری که می‌تواند انجام خواهد داد به طوری که ما به اندازه کافی گاز مورد نیاز خود را برای مقابله با سرمای زمستان آینده داشته باشیم. تعهد این کشور بسیار واضح است.

روسیه به تلافی تحریم‌های اتحادیه اروپا پس از حمله این کشور به اوکراین، تحویل گاز خود به اروپایی‌ها را که بسیار به آن وابسته هستند کاهش داد و آن‌ها را وادار کرد به دنبال تامین کنندگان جایگزین باشند.

حجم گاز تحویلی نروژ و جدول زمانی برای ارسال گاز از این کشور به اتحادیه اروپا تعیین نشده است.

در بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و نروژ آمده است: نروژ ذخایر هیدروکربنی قابل توجهی در دریای شمال دارد و اگر به توسعه میدان‌های جدید ادامه دهد، می‌تواند در درازمدت، پس از سال ۲۰۳۰، تأمین‌کننده مهم اروپا باقی بماند.

آسلند گفت در حال حاضر ما با ظرفیت ۱۰۰ درصد گاز تولید می‌کنیم، اما به آینده نگاه می‌کنیم. گاز و نفت (نروژ) برای امنیت انرژی اروپا در دهه آینده مهم خواهند بود. این توافقنامه همچنین همکاری در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر فراساحلی را فراهم می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.