سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر لاپید به ترکیه برای رایزنی درباره ایران

در بحبوحه تنش سیاسی در کابینه رژیم صهیونیستی، وزیر امور خارجه این رژیم قصد سفر به ترکیه و رایزنی علیه ایران را دارد.

رسانه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی با اشاره به سفر یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به ترکیه، نوشت که لاپید قرار است در سفر خود به آنکارا با مولود چاووش اوغلو، همتای ترک خود دیدار و درباره آنچه تهدیدات امنیتی ایران خواند، گفتگو کند.

در ادامه این گزارش به نقل از منابع آگاه نوشته شده است که تمرکز اصلی در این دیدار علاوه بر تقویت روابط دو جانبه، مسئله امنیت خواهد بود. همچنین آن‌ها درباره اینکه آیا سفرا را به سفارت‌های آنکارا و تل آویو بازگردانند یا خیر گفتگو خواهند کرد.

هاآرتص در ادامه ضمن اتهام زنی علیه ایران مدعی شد: «یائیر لاپید، وزیر امور خارجه امروز (پنجشنبه) در بحبوحه ناآرامی‌های سیاسی و تلاش‌های ایران برای انجام حملات علیه گردشگران اسرائیلی در استانبول به ترکیه سفر خواهد کرد و با مولود چاووش اوغلو، همتای ترک خود دیدار و درباه تهدیدات امنیتی ایران گفتگو می‌کند.»

در ادامه این گزارش به دلیل اصرار لاپید برای سفر به آنکارا در بحبوحه تنش در کابینه نفتالی بنت پرداخت و نوشت که وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی باوجود تشدید بحران سیاسی و انحلال کابینه در روز چهارشنبه به منظور برقراری انتخابات زودهنگام، سفر خود را به آنکارا لغو نکرد، زیرا این مسئله که لاپید ممکن است در روز‌های آینده به جای نفتالی بنت به عنوان نخست وزیر موقت انتخاب شود، با توجه به تلاش‌های رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای بهبود روابط بین دو طرف، اهمیت این سفر دیپلماتیک را چند برابر می‌کند.

در انتهای این گزارش آمده است که مقامات ارشد رژیم صهیونیستی می‌گویند که این رژیم پیشنهاد‌های دیپلماتیک ترکیه را بسیار محتاطانه بررسی می‌کند و می‌پذیرد و به شیوه‌ای محتاطانه و همسطح پاسخ می‌دهد، زیرا نگران بی ثباتی موضع اردوغان در قبال این رژیم است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.