سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ذخایر خونی خراسان رضوی در تابستان

سرپرست واحد برنامه ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: ذخایر خونی این استان همزمان با روز‌های گرم تابستان رو به کاهش است.

دکتر محمد شریف الحسینی گفت: در روز‌های گرم با افزایش دما میزان مراجعه متقاضیان اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون کاهش می‌باید که هم اکنون به دلیل گرمای هوا با کاهش نسبی مراجعه و در نتیجه کاهش ذخایر خونی مواجه هستیم.

سرپرست واحد برنامه ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: اگر در این ایام رویداد پیش‌بینی نشده‌ای رخ دهد که نیازمند حجم بالایی از خون باشد، مجبور به استفاده آنی از ذخایر خونی هستیم و با کاهش مراجعه اهداکنندگان خون در روز‌های بسیار گرم سال، امکان تهدید ذخایر خونی که پشتوانه سوانح و اتفاقات غیرمترقبه است وجود دارد.

او گفت: در تابستان تامین و حفظ ذخایر خونی بیمارستان‌های استان اهمیتی دو چندان می‌یابد که باید این ذخایر خونی به صورت راهبردی و مدیریت شده حفظ شود که این امر نیازمند مشارکت مردمی است.

شریف‌الحسینی گفت: از شهروندان و اهداکنندگان خون می‌خواهیم تا طی روز‌های آتی و پیش از گرمتر شدن هوا، برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه و در امر تامین خون و فراورده‌های خونی حیات‌بخش بیماران نیازمند خون و این امر خدا پسندانه، یاریگر ما در تمامی ایام سال باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.