سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان در دستور کار کلان کشور است

رستم قاسمی گفت: پیگیری احداث راه آهن مشهد، بجنورد، گرگان در دستور کار کلان کشور است که احداث آن می‌تواند تاثیر خوبی در تمامی حوزه‌ها داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت : در سفر هیأت دولت به استان با اعتبارات خوبی که در بخش‌های مختلف دیده شده و با اعتبار پیش بینی شده در بخش راه‌های استان تحول خوبی در حوزه حمل و نقل استان ایجاد می‌شود.

رستم قاسمی گفت :  موضوع مسکن یکی از موضوعات جدی خانوار‌ها است که  بخش زیادی از درآمد خانوار‌ها در مسکن هزینه می‌شود لذا باید اهتمام جدی در این حوزه ایجاد شود.

او گفت  : استان خراسان شمالی استانی محروم و با درآمد پایین است و  باید تعداد واحد‌های در حال ساخت در این استان افزایش پیدا کند و اگر این اتفاق رخ دهد اجاره مسکن هم کاهش می‌یابد.

قاسمی گفت : سیاست دولت سیزدهم تقویت مناطق محروم است و در تمامی سفر‌ها مصوبات خوبی برای بهبود کیفیت زندگی مردم در تمامی حوزه‌ها مصوب می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در این جلسه از احداث بیش از ۱۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.

قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۱۵ هزار و ۱۷۴ واحد نهضت ملی مسکن در قالب پروژه‌های مختلف با درصد پیشرفت فیزیکی ۸ درصد تا ۵۵ درصد در استان در حال احداث هستند.

او گفت : تاکنون ۵۸ هزار و ۵۷۵ متقاضی در این طرح در استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۳ هزار و هفتاد متقاضی تایید نهایی و ۵ هزار و ۵۹۹ متقاضی واریز وجه کردند.

قاسمی گفت: زمین برای ساخت ۴۱ هزار و ۷۰۴ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های مختلف استان تامین شده است و به این لحاظ از مناطق پیشرو در کشور هستیم.

او می گوید: اکنون بیش از ۵۷۵ هکتار زمین ملی و نیز توافقی برای ساخت مسکن در قالب نهضت ملی مسکن در شهر‌های استان تامین شده است.

قاسمی گفت : براساس ارزیابی انجام شده، خراسان شمالی از استان‌های برتر کشور در موضوع تعیین تکلیف متقاضیان اجرای طرح نهضت ملی مسکن است و توانسته ۹۶ درصد از متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان را تعیین تکلیف کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت : تاکنون تخصیص پروژه مسکن به سه هزار و ۷۴۵ نفر انجام شده است.

او  گفت : متاسفانه درآمد خانوار‌ها در این استان پایین است و توان و آورده مالی برای ثبت نام مسکن ندارند که امیدواریم در این زمینه توجه ویژه‌ای به استان خراسان شمالی شود. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.