سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش استانی توسعه هدفمند بخش کشاورزی در شیراز برگزار می‌شود

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از برگزاری همایش تخصصی توسعه دانش‌بنیان و هدفمند بخش کشاورزی با حضور مسئولان کشوری و استانی فارس در شهر شیراز خبر داد.

محمدجواد عسکری گفت: توسعه همه‌جانبه بخش کشاورزی یکی از رویکرد‌های اصلی نظام و انقلاب است و مجلس و دولت با گفتمان انقلابی‌گری در عرصه خدمت‌رسانی حضور پیدا کرده‌اند که هر یک بنا به وظایف و اختیارات خود و در چارچوب سیاست‌های کلان و خرد نظام باید در تمامی بخش‌های مدیریتی کشور به ویژه حوزه کشاورزی که موضوع امنیت غذایی مطرح است، نقش‌آفرین باشند.

او گفت: انقلابی بودن به شعار و سخنرانی نیست، توسعه بخش کشاورزی نیازمند برنامه‌ریزی و ارائه برنامه‌های راهبردی در قالب یک نقشه راه است تا بر اساس آن بتوان سهم و وظایف هر یک از عوامل نقش‌آفرین مدیریتی در این فرآیند را مشخص کرد و طبق یک برنامه زمان‌بندی به صورت هدفمند و دانش‌پایه آن را محقق ساخت.

عسکری در رابطه با شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر اینکه باید از تولید و تولیدکننده حمایت ویژه داشته باشیم، گفت: در فرآیند تولید ضمن ایجاد اشتغال باید با بکارگیری دانش در تمامی مراحل آن نیز بتوانیم برخی از منابع محدود را استفاده بهینه داشته باشیم و با افزایش بهره‌وری به سمت کشاورزی توسعه‌یافته حرکت کنیم.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در ادامه از برگزاری یک همایش تخصصی در بخش کشاورزی در شهر شیراز خبر داد و گفت: با هماهنگی و همکاری بسیار خوبی که با استاندار فارس انجام گرفت در ۲ تیرماه ۱۴۰۱ با حضور و مشارکت تمامی مدیران استانی و شهرستانی مسئول در زمینه کشاورزی نیز می‌توانیم نسبت به جذب سرمایه‌گذار، مدیریت منابع آب، اشتغالزایی و حفاظت و توسعه همه‌جانبه مرتبط با منابع طبیعی و محیط‌زیست یک فرصت طلایی و منحصربفرد برای استان فارس ایجاد کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: وحدت رویه داشتن در مدیریت بخش کشاورزی استان فارس و جهاد در این عرصه نه تنها یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است؛ چراکه امروز اهمیت بخش کشاورزی بر همگان مشخص شده است و بر این باوریم در شرایط حساسی که جنگ و تحریم در سطح بین‌الملل و خشکسالی در سطح ملی نیز مدیریت در این حوزه را با مشکل مواجه نموده باید با یک نگاه بنیادین بر پایه علم و منابع موجود در مسیر توسعه هدفمند قرار گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.