سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کیم جونگ اون در بحبوحه تنش‌ها نشست نظامی تشکیل داد

رهبر کره شمالی در نشستی با مقامات ارشد نظامی این کشور درمورد «وظایف حیاتی و فوری» مربوط به دفاع ملی و توسعه تسلیحات گفت‌وگو کرد.

رسانه‌های دولتی کره شمالی تأیید کردند که مقامات ارشد نظامی این کشور توسط «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برای گفت‌وگو درمورد «وظایف حیاتی و فوری» مربوط به دفاع ملی و توسعه تسلیحات در روز سه شنبه احضار شدند.

به گزارش آرتی، نشست این کمیسیون نظامی ممکن است روز‌ها ادامه داشته باشد و تحلیلگران مؤسسه «سجونگ» کره جنوبی گمانه‌زنی می‌کنند که استقرار برخی از سیستم‌هایی که اخیراً آزمایش شده‌اند ممکن است در دستور کار باشد.

پیونگ یانگ در حال حاضر رکورد سالانه آزمایش موشک بالستیک در سال ۲۰۲۲ را با ۳۱ موشک پرتاب در ۱۸ رویداد آزمایشی شکسته است، اما از سال ۲۰۱۷ سلاح هسته‌ای را آزمایش نکرده است.

پیش‌تر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود ایالات متحده آگاه است که کره شمالی برای آزمایش‌های هسته‌ای آماده شده و واشنگتن در حال مذاکره با متحدان برای پاسخ به این موضوع، از جمله تعدیل حضور نظامی خود در منطقه است.

این در حالی است که آخرین گزارش مؤسسه «سیپری» نشان دهنده این است که ۳۵ سال پس از پایان جنگ سرد، مسابقه تسلیحاتی جدید بین قدرت‌های بزرگ آغاز شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۲ تير ۱۴۰۱
اینم هم اگه عرصه داشت امریکا اینهمه تو منطقه ترک تازی نمیکرد
عاشق حاج قاسم
۰۴:۵۷ ۰۲ تير ۱۴۰۱
ای جونم به تو ابر مرد موشکی قرن الهی پاینده و زنده باشی یه مرد تو دنیا باشه فقط خودتی والا تکی یکی یه دونه ای ماشالا
رضا
۰۱:۴۶ ۰۲ تير ۱۴۰۱
کیم مگه نمرده؟