سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش های مجازی به زلزله افغانستان

زلزله بامداد امروز افغانستان با کشته و زخمی شدن بیش از ۲۵۰۰ تن واکنش‌های مجازی بسیاری را در پی داشت.

بامداد امروز زلزله ۶.۱ ریشتری جنوب شرق افغانستان را به لرزه درآورد. این میان به گفته منابع محلی شمار کشته و زخمی شدگان این حادثه به بیش از ۲۵۰۰ نفر تاکنون رسیده است.

این حادثه واکنش های مجازی بسیاری در پی داشت و هر کدام از مسئولان و مردم با توئیت های متفاوت ابراز همدردی با حادثه دیدگان کردند. 

 

 

 

سید عابدین حسینی، فعال سیاسی افغانستانی در توییتی از جامعه جهانی، کشورهای همسایه و مهاجرین خواست تا بصورت عاجل به کمک آسیب‌دیدگان زلزله امروز در افغانستان بشتابند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران، در توئیتی نوشت: ‏مع الاسف وقوع زلزله در افغانستان تلفات سنگینی را بجای گذاشته و منجر به کشته وزخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان این کشور گردیده است.

این سفارت ضمن ابراز تسلیت و همدردی با ملت شریف افغانستان، اقدامات کمکی لازم از جمله ارسال دو هواپیما حاوی کمکهای اولیه را به عمل آورده است.

کاظمی قمی نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران درمورد افغانستان ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان زلزله زده نوشت: جمهوری اسلامی ایران مانند همیشه درکنار مردم افغانستان است و آمادگی کمک به مصدومان را دارد.

 

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور در صفحه توئیتر‌ش با آسیب دیده‌گان زمین‌لرزه شب گذشته در ولایت‌های پکتیکا، خوست و برخی از ولایت‌های دیگر و همچنان سیلاب زده‌گان در کشور ابراز همدردی کرده و از نهادها و تاجران کشور خواسته است که با خانواده‌های قربانیان این رویدادها همکاری کنند.

 

برچسب ها: افغانستان ، زلزله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.