سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر علوم:

داوطلبان دانشگاه هنر در یک دهه اخیر سه برابر شده اند

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:داوطلبان ورود به دانشگاه هنر از سال ۱۳۹۰ تاکنون سه برابر قبل رشد داشته است که باید ظرفیت رشته های هنر افزایش یابد.

هاشم داداش پور امروز در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه هنر اصفهان گفت: حوزه هنر نسبت به گذشته در جامعه جای خود را باز کرده که یکی از بستر‌های مهم رشد آن در دانشگاه‌های هنر تعریف شده است.

در سال ۱۳۹۰ داوطلبان رشته هنر ۵۳ هزار نفر از یک میلیون و ۲۸۰ نفر بودند که طی یک دهه داوطلبان هنر سه برابر شده است که بیانگر یک اتفاق جدید در لایه اجتماعی جامعه است که دانشگاه هنر باید پاسخگو باشد.

به گفته او ظرفیت دانشگاهی رشته‌های هنر حدود ۲۰ هزار صندلی است و به معنای این است که به اندازه نیاز نتوانسته ایم پاسخگوی متقاضیان باشیم در حالی که هنر بین جامعه قدرت گرفته و به عصر خلاقیت ورود پیدا کرده است بر همین اساس ظرفیت دانشگاه‌های هنر باید افزایش پیدا کنند.

البته هنر و صنایع خلاق نیاز اتصال به اقتصاد دارد وگرنه شاهد نزول در عرصه هنر خواهیم بود.

معاون وزیر علوم تحقیقات وفناوری گفت:دانشگاه بزرگترین دارایی یک شهر است و استاندار هر استان نقش مهمی در توسعه آن دارد، زیرا در جایگاه دولت است و ما انتظار حمایت از استاندار اصفهان داریم.

در پایان این مراسم رضا خواجه احمد عطاری به عنوان سرپرست دانشگاه هنر اصفهان معرفی و از رضا نصر اصفهانی رییس پیشین این دانشگاه قدردانی شد.

دانشگاه هنر اصفهان یکی از دانشگاه‌های سراسری ایران است که در استان اصفهان واقع شده‌است. این دانشگاه یکی از ۴ واحد‌های تخصصی در زمینه رشته‌های هنری بشمار می‌رود و ۲ هزار و ۳۱۰ دانشجوی کارشناسی دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.