سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نه به اعتیاد در هفته مبارزه با مواد مخدر

دبیر کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر به مبارزه با این آسیب کمک شایانی می‌کند.

 

 


محبوبه وفائی گفت: برنامه‌های مختلفی در طول سال با همکاری دستگاه‌های دولتی و سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد برای مبارزه همه جانبه با اعتیاد برگزار می‌شود.

دبیر کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: شعار امسال ما " همه با هم نه به اعتیاد" برای اجتماعی شدن بحث مبارزه با مواد مخدر و خارج شدن این فعالیت از فعالیت‌های صرفا دولتی به سمت و سوی اجتماعی و مردمی شدن است.

وفایی گفت: احساس مسئولیت اجتماعی و اطلاع رسانی در خصوص فعالیت خرده فروشان و پاتوق‌های مصرف می‌تواند به عنوان یک فعالیت اجتماعی به همکارانمان در حوزه مقابله با مواد مخدر کمک کند.

محبوبه وفایی، دبیر کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد در نشست خبری که به مناسبت چهارمین جشنواره اجتماعی " نه به اعتیاد" با حضور رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار شد، این مطالب را بیان کرد.

به گفته این مسئول: شهادت ستوان دوم جواد زارعی به ما یادآوری می‌کند که در حوزه مبارزه با مواد مخدر قدم‌های بزرگی در زمینه مقابله میدانی، فرهنگی و درمان و حمایت اجتماعی برداشته می‌شود.

حجت الاسلام مجتبی صداقت، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نیز در این نشست گفت: چهارمین جشنواره اجتماعی نه به اعتیاد با همکاری بخش‌های مختلف همچون نیروی انتظامی، بهزیستی، شورای مبارزه با مواد مخدر و سایر ارگان‌های مرتبط برگزار می‌شود.

معاون شهردار یزد گفت: با توجه به اینکه یزد شاهراه جابجایی مواد مخدر بوده و بیشترین کشفیات در کل کشور را به خود اختصاص داده بی شک از این معضل متاثر است. هر چند که بحث توزیع و تهیه مواد در کارگاه‌های کوچک نیز اتفاق می‌افتد.

به گفته صداقت نه تنها شاهراه بودن یزد بلکه زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیز در گرایش افراد به مواد مخدر موثر است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: در هر دوره‌ای برای مبارزه با این آسیب خطرناک اجتماعی برخورد‌های جدی صورت گرفته، اما همه این‌ها نشان از آن دارد که ما باید به یک اصل ثابت فرهنگ سازی برسیم و در حال حاضر این سازمان با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر درصدد این فرهنگ سازی است.

صداقت با اشاره به برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر گفت: فضاسازی شهری، اجرای برنامه‌های فرهنگی اجتماعی با کمک هنرمندان، برگزاری مسابقات مختلف همچون نقاشی، برگزاری بازارچه توانمندسازی بانوان، اجرای تئاتر‌های خیابانی و حضور بر مزار شهدای مبارزه با مواد مخدر از جمله برنامه‌های این هفته است.

او ادامه داد: اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و مسابقات ورزشی در محلات و در زندان مرکزی، برگزاری مسابقه دوچرخه سواری و کارگاه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های سازمان در هفته مبارزه با مواد مخدر است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.