سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش بودجه و اعتبارات استانی حوزه عشایر

رییس سازمان امور عشایر گفت: امسال بودجه و اعتبارات استانی حوزه عشایر افزایش یافته است.

عباس پاپی‌زاده در سفر به چهارمحال و بختیاری گفت: این اعتبارات از محل اعتبارات سفر‌های هیات دولت و مصوبات سفر رییس جمهور به استان‌ها اختصاص داده می‌شود.

پاپی زاده می‌گوید: امسال با حمایت رییس جمهور و وزیر جهادکشاورزی در حوزه عشایری اعتبارات چشمگیری اختصاص داده شد.
به گفته پاپی زاده در سفر اخیر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری ۱۴۰ میلیون تومان به حوزه عشایر اختصاص یافته است.

رییس سازمان امور عشایر، از اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان اعتباری برای توسعه راه عشایری خبر داد و گفت: در بخش راه عشایری پارسال کمتر از ۲۳ میلیارد تومان به ۳۱ استان کشور اختصاص داده شد که این میزان در بودجه سالجاری به ۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

در بخش تامین آب برای عشایر با توجه به خشکسالی، پارسال کمتر از ۳۰۰ میلیارد تومان به سازمان عشایر اختصاص داده شد که این بودجه امسال سه تا چهار برابر افزایش یافته است و رشد خوبی دارد.

پاپی‌زاده می‌گوید: جامعه عشایری کشور درصدی کمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند؛ به نسبت جمعیت از نقش اقتصادی بسیار مهمی در کشور برخوردارند، ۲۵ درصد تولید گوشت قرمز و ۳۵ درصد صنایع دستی کشور را تولید می‌کنند و نقش مهمی در اقتصادی کشور و خودکفایی دراین حوزه‌ها را دارند.

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: ۳۵ درصد صنایع دستی کشور توسط جامعه عشایری تولید می‌شود و این امر علاوه بر افزایش توان اقتصادی، زمینه معرفی فرهنگ و سنت ایران را در جای جای دنیا فراهم کرده و هم اکنون فرش، گلیم، گبه و بسیاری دیگر از اقلام صنایع دستی عشایر در بازار‌های داخلی و خارجی شهرت دارد و برنامه جدیدی در حوزه صنایع دستی و گردشگری برای گسترش و تقویت این ۲ حوزه در دست تدوین است که به زودی ابلاغ خواهد شد.

پایی زاده گفت: تخصیص ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب دامدار کارت برای تامین نهاده دامی، در تاریخ بخش کشاورزی بی‌نظیر است و در قالب دامدارکارت از طریق ادارات جهاد کشاورزی و شعب بانک کشاورزی دراختیار عشایر و تمام تولیدکنندگان گوشت قرمز و دامداران قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


رییس سازمان امور عشایری گفت: برای رفع مشکل تامین ضمانت و وثیقه برای دریافت تسهیلات نیز شیوه نامه جدید به شعب بانک کشاورزی ابلاغ شد که مشکل وثیقه تولیدکنندگان بخش کشاورزی برای دریافت تسهیلات برطرف شده است تا با روش‌های آسان‌تر از جمله ضمانت زنجیره‌ای و استفاده از سفته و چک عشایر بتوانند این تسهیلات را دریافت کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.