سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه: ارسال تسلیحات اتحادیه اروپا به کی‌یف غیرقابل قبول است

معاون وزیر امور خارجه روسیه به سفیر اتحادیه اروپا درباره ارائه تسلیحات به اوکراین هشدار داد.

«آندری رودنکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه، به سفیر اتحادیه اروپا در مسکو هشدار داد که ارسال تسلیحات این اتحادیه به کی‌یف غیرقابل قبول است.

به گزارش تاس، رودنکو به «مارکوس ادرر» سفیر اتحادیه اروپا در مسکو، گفت: «ارسال تسلیحات اتحادیه اروپا به نیرو‌های اوکراینی غیرقابل قبول است، چرا که از این سلاح‌ها برای حملات به زیرساخت‌های غیرنظامی در مناطق دونباس برای کشتن غیرنظامیان و کودکان استفاده می‌شود.»

مسکو همچنین سفیر اتحادیه اروپا را از «نظرات خود در مورد تحولات اوکراین و جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک در بحبوحه عملیات نظامی ویژه» مطلع کرد.

اوایل امروز، وزارت خارجه روسیه «ادرر» را احضار کرده بود تا اعتراض خود را نسبت به ممنوعیت ترانزیت برخی کالا‌ها به منطقه کالینینگراد، در دریای بالتیک روسیه، ابراز کند.

این در حالیست که ساعاتی پیش یکی از مقامات ارشد ترکیه اعلام کرده است آنکارا در راستای حفظ ارتباطات خود با دو طرف درگیر در جنگ، درباره ارسال سلاح به اوکراین احتیاط خواهد کرد. اما «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، مدعیست که اگر روسیه در اوکراین پیروز شود، دیگر همسایگان اروپایی این کشور نیز در معرض حمله قرار خواهند گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.