سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اصفهان:

بازآفرینی شهری نیازمند پیوست فرهنگی و اجتماعی است

استاندار اصفهان گفت: بازآفرینی شهری در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار استان اصفهان باید به همراه پیوست فرهنگی و اجتماعی پیگیری و اجرا شود.

سیدرضا مرتضوی امروز در ستاد بازآفرینی شهری استان اصفهان گفت: مسئولان در تصمیمات خود در بازآفرینی شهری باید به برنامه ریزی‌های قرارگاه محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار که هدفش کاهش و حل معضلات اجتماعی و فرهنگی است، توجه کنند.

در این صورت می‌توانیم به برنامه‌های جامع‌تر در حوزه‌های مختلف بازآفرینی شهری دست یابیم که در نهایت آسیب‌های کمتری را در سال‌های آینده در پی داشته باشد.

همچنین در این جلسه مدیرکل اجتماعی استانداری اصفهان گفت: قرارگاه محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار و حاشیه‌ای از سال قبل در استان تشکیل شده و بی شک در کنار توجه به موضوعات فنی و عمرانی احیای بافت فرسوده، پیگیری مقوله فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی هم ضرورت دارد.

مسعود مهدویان‌فر می‌گوید: در قالب این قرارگاه، شناشنامه دار کردن افراد بی هویت، راه اندازی بازارچه‌های توانمندسازی بیشتر با محوریت زنان سرپرست خانوار، اتباع خارجه و آسیب‌های اجتماعی مختلف پیگیری می‌شود.

اکنون چهار دفتر تسهیل‌گری با محوریت موضوع اجتماعی و فرهنگ در استان اصفهان فعال است و می‌طلبد که ساز و کاری تعریف شود تا بر مبنای آن این مراکز با دفاتر تسهیل‌گری و توسعه که با مباحث عمرانی فعالیت دارند همگرایی بیشتری پیدا کنند.

به گفته او تقویت خدمات مشاوره اجتماعی، حقوقی و فرهنگی در محلات کم برخوردار استان ضروری است، زیرا ساکنان این مناطق با فقر دانش و کمبود اطلاعات روبه رو هستند.

مهدویان‌فر به اهمیت راه اندازی مراکز ساماندهی متکدیان در هشت شهرستان استان پرداخت و گفت: به غیر از کلانشهر اصفهان، هفت شهرستان دیگر با مقوله تکدی گری مواجهند که باید برای آن‌ها نیز اقدام شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.