سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نایب رئیس اتحادیه گوشت سفید استان اصفهان:

محاسبه مالیات بزرگترین چالش فروشندگان مرغ است

محمدنژاد گفت: در ۲۰ سال گذشته قیمت فروش مرغ یک قیمت دستوری بوده نه ضریب ۱۰ درصد کشوری و همین امر برای پرداخت مالیات فروشندگان مرغ مشکل ساز شده است.

مجید محمد نژاد گفت: بر اساس گفته دبیرخانه هیئت عالی نظارت بر اصناف، ضریب سود قیمت فروش مرغ باید با سود ۱۰ درصدی باشد اما تا به حال این قانون در استان اصفهان اجرا نشده و فروش مرغ با یک قیمت دستوری است.

نایب رئیس اتحادیه گوشت سفید استان اصفهان می‌گوید: یکی از بزرگترین مشکلات واحد‌های مرغ فروشی استان اصفهان با این موضوع پرداخت مالیات است. اداره دارایی برای پرداخت مالیات سود و ضریب ۱۰ درصدی را در نظر می‌گیرد در صورتی که سود و ضریب فروش مرغ بر اساس قیمت دستوری ۳ الی ۴ درصد است.

به گفته نایب رئیس اتحادیه گوشت سفید استان اصفهان، سود فروش مرغ در استان اصفهان یک قیمت دستوری و عددی است مثلا می‌گوید مرغی که واحد‌های صنفی از کشتارگاه ۴۰ هزار و ۶۰۰ تومان خریداری می‌کنند باید ۴۳ و ۵۰ تومان فروخته شود و بر این اساس واحد‌های صنفی مرغ را با ۶ درصد سود به فروش می‌رسانند و بر اساس سود ۱۰ درصدی مالیات پرداخت می‌کنند.

او گفت: مشکل دیگر محاسبه مالیات از طریق تراکنش دستگاه کارتخوان است در حال حاضر بسیاری از شهروندان برای دریافت پول نقد به مغازه‌ها مراجعه می‌کنند و همین امر سبب شده تا تراکنش دستگاه‌های پوز بالا برود و مبلغ مالیات هم افزایش پیدا کند.
به گفته محمد نزاد، برای حل این مشکل نامه‌های فراوانی زده‌ایم اما تا به حال جوابی دریافت نکرده‌ایم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.