سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تویوتا کرولا کراس ۲۰۲۲ در مقابل سوبارو کراس ترک ۲۰۲۲

در این مطلب به مقایسه دو خودرو تویوتا کرولا کراس ۲۰۲۲ و سوبارو کراس ترک ۲۰۲۲ در زمینه‌هایی مثل پیشرانه، امکانات و غیره می‌پردازیم.

قیمت و ویژگی‌ها: قیمت کرولا کراس برای مدل پایه L از ۲۲ هزار و ۱۹۵ دلار شروع می‌شود و دارای ویژگی‌های ایمنی و مالتی مدیای استاندارد است.

نسخه LE با قیمت ۲۴ هزار و ۵۴۵ دلار ویژگی‌هایی مانند نظارت بر نقاط کور، رینگ‌های آلیاژی، فرمان با روکش چرمی، استارت دکمه ای، کنترل آب و هوای خودکار، صفحه نمایش لمسی بزرگ، شارژر بی سیم تلفن هوشمند و نسخه XLE با ۲۶ هزار و ۳۲۵ دلار ویژگی‌هایی مانند گرمکن صندلی، صندلی راننده برقی، سنسور‌های پارک جلو و عقب و ترمز خودکار عقب دارد.

قیمت پایه سوبارو کراس ترک گیربکس دستی ۲۲ هزار و ۴۴۵ دلار بوده که فاقد کمک‌های راننده پیشرفته است؛ افرادی که خودرویی با گیربکس اتوماتیک و EyeSight می‌خواهند، باید ۲۳ هزار و ۷۹۵ دلار پرداخت کنند.

موتور بزرگتر و تودوزی چرمی در نسخه اسپرت با قیمت ۲۶ هزار و ۷۹۵ دلار عرضه و قیمت نسخه لیمیتد از ۲۸ هزار و ۲۹۵ دلار شروع می‌شود.

 طراحی بیرونی: کرولا کراس تقریباً نمادهای ظاهری تویوتا راو ۴  را ارائه می‌کند؛ فقط چراغ‌های جلو، چراغ‌های عقب و سپر‌های آن طراحی متفاوت هستند و برخلاف اکثر کراس اوور‌های ساب کامپکت، هنوز گلگیر‌های ضخیم نیز وجود دارد. کراس ترک بیشتر بدنه هاچ بک دارد تا SUV؛ این خودرو به دلیل داشتن چرخ‌های ظاهری محکم و قفسه سقفی محکم، خودرویی مناسب آفرود است تا کرولا کراس.  

طراحی داخلی: در داخل، داشبورد کرولا کراس بیشتر شبیه کرولا سدان است؛ داشبورد ساده، تشکیل شده از مواد درجه یک و ارگونومیک بوده و به خوبی ساخته شده؛ مدل پایه کرولا کراس L دارای یک سیستم مالتی مدیا با صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی است؛ در حالی که بقیه به یک واحد ۸ اینچی ارتقا یافته اند.  

سوبارو یک صفحه نمایش لمسی ۶.۵ اینچی را به عنوان تجهیزات استاندارد ارائه می‌دهد و برخی دستگیره‌های داشبورد کراس ترک به سختی حرکت می‌کنند، که ارزان به نظر می‌رسد.

کرولا کراس فضای داخلی جاداری دارد و بزرگسالان می‌توانند به راحتی در صندلی‌های عقب بنشینند. صندلی‌های جلو و عقب از سطح زمین بلند هستند و طوری طراحی شده اند که می‌توان از فضا حداکثر استفاده را برد. در مقابل، کراس ترک فضای داخلی راحت تری دارد. صندلی‌های جلو به شکلی طراحی شده‌اند تا سرنشینان را به‌خوبی در جای خود نگه دارند.

گرمکن صندلی‌های جلو سوبارو به‌عنوان تجهیزات استاندارد در تمام سطوح به جز سطح پایه کراس‌ترک ارائه می‌شود. این یک ویژگی در آب و هوای سرد است و تویوتا این امکان را در نسخه برتر XLE ارائه می‌دهد.

پیشرانه: کرولا کراس و کراس‌ترک به‌صورت استاندارد با موتور‌های سدان اقتصادی عرضه می‌شوند؛ موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر کراس‌ترک، ۱۵۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ پوند فوت گشتاور و موتور ۲.۰ لیتری کرولا کراس، ۱۶۹ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ پوند فوت تولید می‌کند.

یکی از مزایای کراس‌ترک، قابلیت آفرود آن است که با وجود فاصله ​​۸.۱ اینچی کرولا کراس از سطح زمین، از تویوتا فراتر می‌رود. کرولا کراس و کراس‌ترک هر دو به‌صورت استاندارد با بسیاری از ویژگی‌های ایمنی پیشرفته عرضه می‌شوند,؛ این ویژگی‌های استاندارد عبارتند از: کروز کنترل، ترمز اضطراری خودکار و کمک فرمان حفظ بین خطوط.

کرولا کراس همچنین نظارت بر نقاط کور را در همه مدل‌ها به جز مدل پایه L اضافه می‌کند؛ در حالی که کراس ترک آن را در بسته‌های اختیاری قرار داده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.