سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سجاد ده ده جانی بازرس کل جدید سازمان بازرسی گیلان

در مراسمی با قدردانی از زحمات سیف الله مسرور، سجاد ده ده جانی به عنوان بازرس کل سازمان بازرسی گیلان معرفی شد.

قائم مقام و سرپرست معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کشور در مراسم تکریم و معارفه بازرس کل گیلان گفت: پیشگیری و مبارزه با فساد از راهبرد‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی است.

به گفته احمد رحمانیان، در مدیریت جدید، دستور کار پیشگیری از فساد است و نظام برنامه ریزی و نظام حاکمیتی و اداری، پیشگیری مطلوب و موثر، کاملا علمی و منطبق با آخرین روش‌ها، آزموده‌ها و دست یافته‌های علمی منطبق با شاخصه‌های درست است که باید مرتب پایش شود.

بازنگری برنامه‌ها در حوزه‌ها و دستگاه‌های مختلف از جمله کار‌های اساسی در پیشگیری از فساد است.

استفاده از ظرفیت نخبگان و افراد شایسته، نیرو‌های انسانی متعهد و متخصص و مشاوران قوی در کنار مدیران شایسته از ضرورت‌های اجرای برنامه‌ها و دستورالعمل‌ها است.

در بحث نظارت به دنبال مچ گیری نیستیم، بلکه حسن اجرای قوانین و جلوگیری از سوء جریانات و تامین سلامت مدیران به عنوان سرمایه سازمان اهمیت دارد.

نظارت الکترونیک در دستور کار ما در رویکرد مدیریتی جدید است که می‌تواند مقتدرانه و بازدارنده در راستای تعامل مشفقانه و منصفانه با دستگاه‌های حاکمیتی باشد و انتظار می‌رود در گیلان به عنوات استان آزمایشی، کامل و جامع کلید بخورد.

دشمن با استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای در حال تبلیغ و ترویج علیه نظام جمهوری اسلامی است.

برای کارآمدتر کردن نظارت باید روش‌ها، عملکرد‌ها و دستورالعمل‌ها را به روزرسانی، بازنگری و ارتقا داد و با هم افزایی و بهره گیری از همه‌ی دستگاه‌های امنیتی، از نیرو‌های مردمی استفاده کرد.

در کشور گزارش‌های هشداری برای مدیران دستگاه‌های اجرایی ارسال شده که در مرحله‌ی بعد منجر به تعقیب کیفری و استرداد خسارت مالی خواهد شد.

در ۵ سال گذشته بیش از ۲۵۷ مورد گزارش هشداری بازرسی کل استان گیلان به دستگاه‌های اجرایی ارسال شد.

اهمیت عوامل و نیرو‌های انسانی، شکل گیری بانک اطلاعاتی از مدیران و سوابق آن‌ها و طراحی ۷۲۲ پرونده نظارت مسئله محور با هدف رسیدگی جامع‌تر به پرونده‌های کیفری و اداری، از دیگر برنامه‌ها و عملکرد‌های دوره جدید بازرسی کل کشور است.

رییس کل دادگستری گیلان هم با اشاره به فلسفه اخلاق گفت: اخلاق از مقوله رحمت در مسایل زندگی به ویژه رفتار اداری و سازمانی است.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی، رفتار مهربانانه، تعامل خوب، مدارا با مردم و تکریم آنان از توصیه‌های اکید است که با توجه به صفت ستاریت، سازمان بازرسی و مراجع نظارتی تا جایی که امکان دارد برای حق الله لحاظ کنند.

تدبیر و عقلانیت از ویژگی‌های مدیران است و حل مشکلات مردم با رعایت چارچوب‌ها و ضوابط اداری، از رفتار‌های زیبا و زیبنده مدیریتی و بهترین نوع رفتار سازمانی است.

نماینده شورای دستگاه‌های نظارتی گیلان هم در این مراسم با اشاره به اینکه اقتصاد پاشنه آشیل مسایل اجتماعی است، گفت: دشمن با تحریم و فشار اقتصادی به فکر تضعیف و گسستن انسجام اجتماعیست و با شهید کردن سردار سلیمانی به فکر ایجاد خلاء مقاومت بود.

به گفته دلاور، روحیه‌ی انقلابی از مهمترین موارد برای حفظ آرمان‌های انقلاب است و خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی ۳ محور مهم است و هیچ کشوری تا حال نتوانسته مانند جمهوری اسلامی بر اساس خودسازی جوانان و جامعه پردازی، انقلاب خود را صادر و آرمان‌های خود را حفظ کند.

تعامل گرایی در عین مبارزه با فساد یکی از خاستگاه‌های رهبر معظم انقلاب است و فساد ستیزی، اعتماد سازی در درون و بیرون از سازمان، تبدیل آسیب به فرصت و توجه به آموزش از مهمترین شاخصه‌ها و ویژگی‌های مهم مدیریت در بازرسی است.

انتظار داریم همه مدیران تجرایی و خدمات رسان با خدمت به مردم و ایجاد امنیت، حس رضایت را در جامعه ایجاد کنند تا مثل همیشه در عرصه‌های مختلف بدرخشند.
در پایان این نشست از زحمات سیف الله مسرور قدردانی و سجاد ده ده جانی به عنوان بازرس کل سازمان بازرسی گیلان معرفی شد.

در پایان این مراسم قائم مقام و سرپرست معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کشور از ۲ شرکت دانش بنیان تولید تجهیزات حفاظتی و کنترلی هوشمند و همچنین طراحی و تولید و نصب کنتور‌های هوشمند برق و گاز مستقر در دهکده‌ی فن آوری و نوآوری فشتام رشت بازدید کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.