سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نصیری:

توسعه مسکن در روستا‌های فارس معیشت محور است

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس گفت: توسعه مسکن در روستا‌های استان معیشت محور است و تلاش شده که با بهره گیری از مصالح بومی، مسکن مناسب در اختیار روستاییان قرار داده شود.

فرج‌الله نصیری در نشستی با حضور کارشناس بازسازی بنیاد مسکن و مدیر بنیاد مسکن جهرم گفت: اولویت برنامه‌های مسکن روستایی شامل تدوین برنامه جامع بهسازی بافت فرسوده روستایی، توسعه مسکن معیشت محور، توسعه گردشگری روستایی و بوم گردی، بهینه سازی مصرف انرژی و استفاده از انرژی‌های پاک، ورود به روستا‌های کمتر برخوردار از تسهیلات طرح ویژه با تاکید بر حفظ و احیای معماری بومی و شناسایی اقشار محروم و نیازمند واقعی واولویت بندی و اجرای دقیق مندرجات دستورالعمل است.

او گفت: بنیاد مسکن برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونتگاه‌های آسیب‌پذیر روستایی و همچنین بازسازی مناطق سانحه دیده پس از وقوع سانحه را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس گفت: همچنین طرح بهسازی مسکن روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، با هدف بهبود کیفیت مسکن و بافت روستایی و ارتقاء سطح ایمنی، بهداشتی، رفاه و آسایش مسکن روستایی اجرا می‌شود و شهرستان جهرم نیز از آن برخوردار بوده است.

نصیری گفت: این مهم توأم با ارایه تسهیلات و زیرساخت‌ها، قابلیت آن را می‌یابد که به ایجاد حس تعلق به مکان، حفظ تراکم جمعیت خانوار، بهبود سیمای بصری و چشم انداز روستا، مقاوم سازی مسکن و در نتیجه بهسازی زندگی روستایی بینجامد.

صمد کارگر فرد، مدیر بنیاد مسکن شهرستان جهرم نیز در این نشست با گرامیداشت سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین گزارشی از عملکرد بنیاد مسکن در این شهرستان در سالی که گذشت ارائه داد و گفت: در این سال ۲۹۳ فقره تسهیلات ساخت مسکن روستایی به مبلغ ۲۹۳ میلیارد ریال در شهرستان جهرم پرداخت شده است.

او گفت: پرداخت ۳۶ فقره تسهیلات تکمیلی به مبلغ ۴میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، پرداخت ۶۵ فقره کمک بلاعوض اقشار کم درآمد به مبلغ ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در سال گذشته انجام شده است.

مهدی شفیعیان، فرماندار شهرستان جهرم نیز در این نشست از خدمات بنیاد مسکن تقدیر کرد و خواستار شتاب بخشی در اجرای طرح‌های عمرانی و زیر بنایی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.