سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پایان معاملات ۳۰ خرداد رقم خورد

شاخص کل بورس دوباره در مدار صعودی قرار گرفت

شاخص کل بورس با رشد یک هزار و ۲۸۶ واحد در تراز یک میلیون و ۵۴۷ هزار و ۲۴۸ واحد متوقف شد.

امروز دوشنبه (۳۰ خرداد) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد یک هزار و ۳۳۱ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۴۷ هزار و ۲۹۴ واحد قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد یک هزار و ۲۸۶ واحد در تراز یک میلیون و ۵۴۷ هزار و ۲۴۸ واحد متوقف شد.

خانم رباب وفایی تحلیلگر بازار سرمایه گفت: امروز  شاهد تداوم رکود در بازار و روند خنثی در اکثر صنایع بودیم. نامه‌ رئیس سازمان خصوصی سازی در مورد عرضه یکجای سهام خودروسازان و تائید معاملات دیروز سیمان بورس کالا در قیمت‌های جدید و بالاتر باعث استقبال از این دو گروه شد.

همچنین خبر‌هایی از درج نماد‌های معاملاتی جدید دلار و یورو برای فروش ارز صادرکنندگان در بازار متشکل ارز ایران به گوش می‌رسد.


ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۲ هزار و ۸۶۳ میلیارد تومان رسید. «حکشتی»، «خودرو» و «شپدیس» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «آسیاتک»، «سآبیک» و «شستا» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با رشد یک هزار و ۲۲۳ واحد روی پله ۴۲۶ هزار و ۵۸۴ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۵ هزار و ۶۰ میلیارد سهم به ارزش ۲ هزار و ۸۶۳ میلیارد تومان رسید.


شاخص فرابورس هم با رشد ۲۷ واحد روی پله ۲۰ هزار و ۹۸۶ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک هزار و ۱۹۰ میلیارد و به ارزش ۶۷۴ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های حکشتی، خودرو و خساپا به ترتیب با ۴۸۹.۸۷، ۴۱۱.۲۴ و ۳۷۰.۱۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های شپدیس، فملی و اخابر به ترتیب با ۴۰۴.۴۴، ۳۰۲.۹۵ و ۲۸۷.۸  واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیرگذار در شاخص کل فرابورس

نماد‌های آریا، دماوند و صبا به ترتیب با ۲۳.۴۷، ۱۱.۴۱ و ۱۰.۱۱  واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های کگهر، زاگرس و سمگا به ترتیب با ۸.۹۸، ۵.۱۷ و ۳.۴۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعتی بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۵۵۶ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «اطلاعات و ارتباطات»، «سیمان» و «شیمیایی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های ستران، شکلر و سصوفی بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های دکیمی، وآذر و آسیاتک بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های قشیر، دی و کلر بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت ثعمرا، وکبهمن و ریشمک بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، فردا و کمند و بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، وآذر و کمند در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های  اعتماد، ثبات و سپیدما و بیشترین عرضه فروش را نماد‌های اعتماد، اوصتا و اراد ۴۲ در بورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

نماد‌های وبملت، نوری و کیان بیشترین ارزش معامله و نماد‌های وبملت، شستا و کمند ۲ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.


نماد‌های اراد ۹۴۴، اخزا ۸۷۴ و اعتماد بیشترین ارزش معامله و نماد‌های دی، کرمان و کارا ۲ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۰۶ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
باشگاه خبرنگاران عزیز پیگیری وعده به ناو رسیدن پالایش و دارا چه شد؟؟؟؟