سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بستر‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه شهرکرد در حال فراهم سازی است

رییس شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: فراهم کردن بستر‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرکرد ضروری است.

محمدرضا بیاتی در نود و پنجمین نشست علنی اعضای شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: بازارچه‌ها و میدان میوه و تره‌بار از سوی سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری شهرکرد با استفاده از روش بی. اُ. تی. (BOT) به‌معنای مشارکت بخش خصوصی در توسعه طرح‌های زیربنایی، پیش‌بینی، طراحی و اجرایی شود.

در این نشست توسعه بازارچه‌ها و میادین میوه و تره‌بار به‌منظور بهبود کیفیت و کاهش قیمت میوه، ساماندهی برخی مشاغل مانند نمایشگاه‌های خودرو، استفاده از نیروی انسانی باتجربه و متخصص در واحد‌های شهرداری و توجه به ساختار اداری مطرح و بررسی شد.

شرکت‌های تعاونی متقاضی مشارکت در طرح‌های توزیعی و خدماتی، می‌توانند در رفاه بیشتر اجتماعی شهروندان اثرگذار باشند.

فرشاد چراغپور نایب‌رییس شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری هم گفت: قیمت میوه در استان به‌عنوان یکی از مناطق تولیدکننده محصولات کشاورزی، نسبت به قیمت میوه در شهر‌ها و استان‌های مقصد صادرات از استان بالاتر است و شکستن انحصار بازار میوه و تره‌بار در میدان میوه و تره‌بار شهرکرد ضروری است.

لازم است از ظرفیت‌های موجود در غرفه‌های میدان میوه و تره‌بار شهرکرد استفاده شود در این صورت می‌توان انحصاری بودن قیمت‌ها در این حوزه را شکست.

برنامه‌ریزی به‌منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات به شهروندان در دستور کار مجموعه مدیریت شهری به‌ویژه در شورای اسلامی و شهرداری شهرکرد قرار دارد.

داوود نجفی رییس کمیسیون بودجه، مالی و برنامه‌ریزی شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: استفاده از نیرو‌های باتجربه، متخصص و کارآمد نظارتی بر طرح‌های عمرانی شهرداری مهم است؛ هم‌اکنون سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری شهرکرد در رشته‌های عمران، شهرسازی و معماری با کمبود نیروی متخصص مواجه است.


بیشتر بخوانید


استفاده از نیروی باتجربه نیازمند پالایش تخصصی نیروی انسانی است و انتظار می‌رود با پیگیری‌های انجام شده بتوان تعدادی نیروی کارآمد از مهندسین شهرداری را به سازمان عمران و بازآفرینی شهری وارد کرد تا نظارت‌ها بر عملکرد پیمانکاران عمرانی افزایش و زمینه ارتقای کیفی اجرای طرح‌های عمرانی بهبود یابد.

مصطفی حیدری رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: بیان مشکلات به تنهایی کافی نیست و اعضای این شورای باید علاوه بر ارائه مشکلات نسبت به بیان راهکار‌های علمی و عملی در حوزه‌های مختلف اقدام کنند.

ترویج مشارکت دوسویه بین مردم و مدیریت شهری ضروری است و در برنامه‌های شهری برآورده کردن انتظارات و رفع دغدغه‌های شهروندان مورد توجه اعضای شورای اسلامی شهرکرد باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.