سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۲۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در زندان‌های استان بوشهر ارائه می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: امسال بیش از ۱۲۰ هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در زندان‌های استان ارائه می‌شود.

عبدالمجید دراهکی گفت: یکی از راهکار‌های مهم در اشتغال‌زایی مهارت است و در این راستا در تمام حرفه‌های مورد نیاز صنایع، طرح‌های سرمایه‌گذاری، ظرفیت‌های کار آفرینی و تولیدی تدوین و عملیاتی شده است.

وی می گوید مهارت‌آموزی در بین زندانیان یکی از سیاست‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای است که بیکاری و یا نداشتن شغل مناسب می‌تواند زمینه یکی از مهمترین دلایل ارتکاب جرم از سوی افراد و ورود آن‌ها به زندان باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر می گوید سال گذشته بیش از یک هزار مددجو در زندان‌های استان مهارت‌آموزی شدند و گسترش فضا‌های مهارت‌آموزی در زندان‌ها یکی از سیاست‌ها برای فراهم شدن شرایط برای زندانیان است که پس از آزادی مهارت‌های شغلی لازم را فراگیرند و برای جامعه مفید باشند.

به گفته دراهکی برنامه‌ریزی آموزشی برای ارائه بیش از ۱۲۰ هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در زندان‌های استان بوشهر انجام شده است که  اشتغال و حرفه‌آموزی در بین زندانیان سبب تربیت نیروی متخصص خواهد شد و دغدغه زندانیان برای یافتن شغل پس از آزادی را کاهش می‌دهد.

وی می گوید داشتن مهارت در فرد زندانی ضمن ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال، منجر به تقویت شخصیت و توجه به استعداد‌ها و توانایی‌های درونی و فردی می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: ۴۷ مربی آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای توانمندسازی مهارتی زندانیان با اداره کل زندان‌های استان همکاری می کنند که با توجه به نقش مهارت‌آموزی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در صورت وجود زیر ساخت‌های لازم برای برگزاری دوره‌های مهارتی در زندان‌ها تعداد مربیان بیشتری اعزام می‌شود.

دراهکی  می گوید باید ظرفیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها ارتقا یابد  و مهارت زندانیان یکی از سیاست‌ها است تا فرد زندانی پس از آزادی زمینه اشتغال آن فراهم شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.