سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

عضویت دو میلیون نفر در کانون‌های فرهنگی مساجد

سرپرست معاونت فرهنگی کانون‌های مساجد گفت: کانون‌های فرهنگی مساجد دو میلیون عضو از جوانان مذهبی علاقمند به فعالیت‌های فرهنگی هنری دارد.

 سرپرست معاونت فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یک ارگان مردم نهاد با ظرفیتی بیش از ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری و بیش از دو میلیون عضو از جوانان و نوجوانان مذهبی علاقمند به فعالیت های فرهنگی هنری با محوریت مساجد در سراسر کشور فعالیت دارد.

به گفته ناطقی، ستاد فهما با برنامه ریزی سالانه و ساماندهی ، فعالیت های کانون های مساجد را در ۳ شبستان فرهنگ،هنر ونوآوری و ۱۲رواق در قالب طراحی رویداد ملی فهما ،رقابت بسیار مطلوبی را برای مدیران و اعضای کانون های مساجد ایجاد کرده است که این امر باعث خلق آثار تولیدی فراوان در عرصه فرهنگی وهنری در سطح کانون های مساجد شده است.

او گفت: بیش از ۱۳ هزار باب کانون فرهنگی و هنری در روستاهای کشور و در دور افتاده ترین نقاط فعالیت دارند که این مسئله از ظرفیت های مثال زدنی کانون های مساجد است ، همچنین فعالیت بیش از  ۱۲ هزار باب کتابخانه در مساجد نیز از ظرفیت های مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد است که نقشی موثری را در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایفا می کند.

بسیاری از جریانات خوب علمی در مساجد رقم می‌خورد

به گفته ناطقی، معاونت فرهنگی هنری به عنوان تنها بخش محتوایی و عملیاتی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد با سیاستگذاری و برنامه ریزی ویژه برای کانون های مساجد در طول سال ، بیشتر به دنبال کشف و شناسایی استعدادهای نهفته فرهنگی وهنری در مساجد است، یکی از برنامه های مستمر ستاد کانون های مساجد که همه ساله و به صورت ویژه در دستور کار ستاد کانون های مساجد قرار دارد، اجرای طرح اوقات فراغت است که در آغاز تابستان و با تهیه دستورالعملی از سوی ستاد مرکز ، کانون های مساجد در سراسر کشور به تشکیل پایگاه های اوقات فراغت پرداخته و برنامه های فرهنگی ، هنری ، قرآنی و اجتماعی را در مساجد برنامه ریزی و اجرا می کند.

سرپرست معاونت فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: بودجه کانون های مساجد از فصل ۵ و به عنوان بودجه حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و باید با بهترین برنامه ریزی بیشترین بهره برداری را برای خانواده عظیم کانون های مساجد کسب کرد ، متاسفانه بودجه کانون های مساجد کفاف اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری و حمایت ویژه از کانون مساجد را به ستاد فرهنگی وهنری مساجد ایران را نمی دهد ، اما بیشتر از برنامه به دنبال اثر بخشی و بازدهی کانون های مساجد برای هر طرح و برنامه هستیم .

او می‌گوید: نتایج بدست آمده در کانون های مساجد در عرصه مختلف فرهنگی ، هنری و اجتماعی کاملا مشهود است، همچنین بسیاری از جریانات و اتفاقات خوب علمی ، فرهنگی و هنری در کشور توسط اعضای کانون های مساجد رقم می خورد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.