سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مطالبات گندم کاران کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۰درصد از مطالبات گندم کاران استان پرداخت شده و مابقی تا ۱۰ روز آینده به حساب کشاورزان واریز می شود.

ابوالحسن صداقت کیش گفت: همچنین ۹۵درصد از مطالبات خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.

او می گوید: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۲هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال بابت خرید تضمینی محصولات گندم و کلزا به کشاورزان استان پرداخت شده است.

به گفته مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان، امسال هر کیلوگرم گندم به نرخ ۱۰هزار و ۵۰۰ تومان از بهره برداران استان خریداری می شود و همچنین به ازای هر کیلوگرم گندم هزار تومان به کشاورزانی که محصول خود را به دولت بفروشند تشویقی تعلق می گیرد.

صداقت کیش می گوید:  هر کیلوگرم کلزا نیز به قیمت ۱۵ هزار تومان از بهره برداران خریداری می شود.

او گفت: تاکنون ۲۷ هزار و ۷۴۵ تن  گندم و هزار و ۱۲۱ دانه های روغنی کلزا از کشاورزان این استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

به گفته صداقت کیش، تعداد ۹ مرکز خرید تضمینی گندم و سه مرکز خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا در مناطق مختلف این استان محصول مذکور را از بهره برداران خریداری می کند.

او می گوید: بر اساس برآوردهای کارشناسان و با  توجه به کم بارشی های سال زراعی جاری ۳۷ هزار تن گندم و ۲ هزار و ۲۰۰ تن کلزا در استان خرید تضمینی خواهیم داشت.

سالانه ۹۷۲ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حافظ پژواک
۱۷:۵۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
سلام وقت شما بخیر
اقا لطفا مطالبات کلزا کاران را پیگیری کنید...
طبق مصوبه دولت قرار شد برای هر کیلو کلر 8500 تومان مابه التفاوت پرداخت شود و مابه التفاوت همه استان ها پرداخت شده است و استان کهگیلویه وبویر احمد مطالبات کلزا کاران را پرداخت نکرده