سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد

نهضت ساخت مدرسه در سیستان و بلوچستان تمامی ندارد

سیستان و بلوچستان با جمعیتی بالغ ۲.۷۷۵.۱۴ میلیون نفر؛ با پتانسیل‌های بالقوه جغرافیایی در جنوب شرق ایران واقع شده است.

باید توجه داشت که سیستان و بلوچستان بویژه منطقه بلوچستان همواره پیشتاز بالاترین آمار بازماندگان از تحصیل بوده و نیز گوی سبقت را از سایر استان‌های کشور به‌خاطر ترک تحصیل دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی و فضا‌های آموزشی غیراستاندارد و ناایمن ربوده است.

حرکت جهادی مدارس سازی در سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: تاکنون بیش از سه هزار میلیارد تومان آورده از سوی خیرین تعهد و محقق شده که قریب به ۵۰ درصد ساخت فضا‌ها را شامل شده است.

جعفری  گفت: در حدود ۲۳ سال فعالیت جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و مجامع استانی، این مجموعه‌ها فعالیت رو به رشد و چشمگیری داشته اند و به نوعی زمینه ساز حضور خیرین و اقدامات جهادی در مسیر ساخت و توسعه فضا‌های آموزشی شده‌اند.

او گفت: در سیستان و بلوچستان شاهد حرکتی جهادی و همه جانبه در حوزه ساخت و ساز مدارس هستیم که نشان دهنده رشد و بالندگی و ارتقاء شاخص‌های آموزشی و تربیتی است و امیدواریم این مهم با جدیت استمرار داشته باشد.

جعفری گفت: در کنار مدرسه سازی موضوع مدرسه یاری با هدف کمک به کیفیت بخشی امور آموزشی و تربیتی در مدارس را نیز با همت مجموعه‌های خیریه جهادی دنبال خواهیم کرد و امیدواریم فعالیت مجامع خیرین استان‌ها روز به روز توسعه یابد و موجب کاهش فاصله نرخ سرانه فضای آموزشی استان با میانگین کشوری شود.

تحقق صددرصدی تعهدات سفر ریاست جمهوری در حوزه نوسازی

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان تعهد ایجاد شده در سفر سال ۱۴۰۰ ریاست جمهوری به سیستان و بلوچستان محقق شده است.

میثم لک زایی گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان تعهد ایجاد شده در سفر سال ۱۴۰۰ ریاست جمهوری به سیستان و بلوچستان در حوزه نوسازی مدارس محقق گردیده و از این حیث ۱۴ پروژه در قالب ۶۳ کلاس درس از محل طرح ایجاد فضا‌های آموزشی و ۹ پروژه در قالب ۵۷ کلاس درس از محل طرح تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس احداث و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

او گفت: تحقق صددرصدی تعهدات سفر ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ در حوزه نوسازی و ساخت و ساز مدارس در استان صورت گرفته است.

لک زایی گفت: در سفر سال ۱۴۰۰ رئیس جمهور به استان، از محل طرح ایجاد فضا‌های آموزشی مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان و از محل طرح تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس مبلغ ۵۰ میلیارد تومان ابلاغ و تخصیص یافته که علاوه بر احداث و تحویل ۲۳ پروژه در قالب ۱۲۰ کلاس درس، تعداد ۸۱ پروژه نیز در دست اجرا و تکمیل است.

او گفت: آنچه امروز در سیستان و بلوچستان در حال انجام و پیگیری است در نوع خود کم نظیر و چشمگیر بوده چرا که از منظر تخصیص به موقع اعتبارات دولتی و حضور و مشارکت گسترده خیرین و مجموعه‌های خیریه شاهد نهضت بزرگ مدرسه سازی در این سرزمین و در جای‌جای استان هستیم و این مهم ستودنی است.

تفاهم‌نامه ساخت ۱۰۶ کلاس درس خیرساز در سیستان و بلوچستان امضا شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: تفاهم‌نامه ساخت ۱۰۶ کلاس درس در قالب ۱۰ مدرسه خیرساز با اعتبار یک‌هزار و ۲۵۸ میلیارد ریال بین یک خیر نیک اندیش، اداره کل نوسازی مدارس استان و مجمع خیرین مدرسه ساز در این استان به امضا رسید.

میثم لکزایی گفت: مدارس توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و خیر نیک اندیش حاج غلامحسین مطهری در سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود که پیش از این نیز ۵۰ پروژه در قالب ۳۳۲ کلاس درس را اجرا یا در دست احداث دارد.

او گفت: یک‌هزار و ۱۳۰ کلاس درس در قالب ۳۲۴ مدرسه سال گذشته در استان سیستان و بلوچستان ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: برای ساخت این مدارس که به همت خیران نیک اندیش محقق شد ۲ هزار و ۹۱۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

او گفت: سیستان و بلوچستان از جمله استان‌هایی است که رشد جمعیت مثبت دارد و به تبع آن در حوزه دانش‌آموزی نیز شاهد این مولفه بوده و هر سال بر آمار دانش آموزان نسبت به سال قبل افزوده و نیاز به توسعه فضا‌ها و کلاس‌های درس تشدید می‌شود.

لکزایی گفت: با افتتاح این مدارس ۹۶ هزار ۶۴۳ مترمربع به فضای آموزشی استاندار استان سیستان و بلوچستان افزوده شده است.

سیستان و بلوچستان سالانه به ساخت ۱۰۰۰ کلاس درس نیاز دارد

مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان گفت: این استان برای رسیدن به حداقل‌ها سالانه نیازمند به ساخت بیش‌از یک هزار کلاس درس است.

  میثم لک‌زایی گفت: رشد فزاینده جمعیت دانش‌آموزی و اهمیت جذب بازماندگان از تحصیل سبب شده این استان برای رسیدن به حداقل‌ها سالانه نیازمند به ساخت بیش‌از یکهزار کلاس درس باشد.

او گفت: در کنار رشد فزاینده جمعیت دانش‌آموزی و اهمیت جذب بازماندگان از تحصیل مهاجرت روستاییان به دلیل خشکسالی‌های پی در پی و شرایط اقلیمی و اقتصادی حاکم بر زندگی آنان و سکونت در حاشیه شهرها، تراکم جمعیت دانش‌آموزی در این مناطق رشد چشمگیری داشته و این موضوع سبب شده تا اولویت تأمین فضاهای آموزشی به حاشیه شهرها اختصاص یابد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: با وجود ساخت سالانه بیش از هزار کلاس درس با مشارکت و همراهی خیران و تخصیص اعتبارات دولتی، اما هنوز هم نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان و خیران هستیم و باید در این خصوص چاره‌جویی شود.

او گفت: آورده خیران سال گذشته بیش از ۲۱۴ میلیارد تومان بوده، و در کنار این اتفاق بی‌نظیر، تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان اعتبارات دولتی نیز کمک شایانی به تکمیل و توسعه فضاهای مورد نیاز کرده است. همچنین پارسال در بین استان‌های کشور رتبه اول مشارکت خیران را در قالب جشنواره خیرین مدرسه‌ساز سیستان و بلوچستان به خود اختصاص داد.

لک‌زایی گفت: امسال نیز شروع خوبی در حوزه مشارکت خیران در ساخت مدرسه شروع کردیم طوری که در نخستین تفاهم نامه ساخت ۱۰ طرح در قالب ۱۰۶ کلاس درس با اعتباری بیش‌از ۱۲۵ میلیارد تومان به‌زودی در نقاط مختلف استان آغاز می‌شود.

امین و تجهیز بالغ بر ۱۴۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان بر ضرورت گام برداشتن در مسیر تحقق هر چه بیشتر عدالت آموزشی در استان تاکید کرد.

لک زایی گفت: با هدف فراهم نمودن نیاز‌های آموزشی مدارس استان در سال ۱۴۰۰ بیش از ۸۶۰ میلیارد ریال تجهیزات کلاسی و اداری تامین و در بین ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق توزیع شد واین مبلغ اعتبار برای تامین و تجهیز بالغ بر ۱۴۰۰ کلاس درس و با هدف بهره مندی بیش از ۴۲ هزار دانش آموز استان هزینه شده است.

اوگفت: مشارکت و همراهی خیرین گرانقدر در حوزه ساخت و ساز فضا‌های آموزشی، زمینه ساز رشد و بالندگی آموزشی و تربیتی فرزندان این سامان خواهد بود و از این حیث خوشبختانه هم موضوع آورده خیرین و هم تخصیص به موقع اعتبارات دولتی کمک شایانی به تحقق اهداف مورد نظر نموده است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: اقلام توزیعی شامل ۵۴۹ دستگاه پرینتر، ۲۸۵۱ دستگاه تخته وایت برد، ۳۵۸ دستگاه فتوکپی، ۲۴۴۵۴ دستگاه میز و صندلی، ۱۷۹۵۰ صندلی دسته دار امتحانی، ۹۰۳ صندلی گردان، ۲۵۷۶ میز و صندلی معلم، ۶۸۶ فایل فلزی، ۴۹۹ کمد بایگانی، ۱۵۲۸ دستگاه رایانه، ۵ دستگاه تکثیر، ۱۸۰۷ عدد مبل اداری، ۶۹۵ دستگاه میز خدمت و ۳۱۱ دستگاه ویدئو پرژکتور بوده است.

اودر خصوص توزیع تجهیزات سرمایشی مدارس، گفت: با هدف جایگزین نمودن تجهیزات سرمایشی استاندارد از سال ۱۳۹۶ تا پایان ۱۴۰۰ تعداد ۷۵۷۴ دستگاه اسپیلت و کولر گازی، ۹۲۳۵ پنکه دیواری و ۱۱۶۶ دستگاه کولر آبی با اعتباری بالغ بر هزار و ۴۳۲ میلیارد ریال در سطح مدارس استان توزیع، نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

کلنگ زنی احداث ۵۸ پروژه در قالب ۴۱۱ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

آیین نمادین کلنگ زنی احداث ۵۸ پروژه در قالب ۴۱۱ کلاس درس از محل طرح محرومیت زدایی با حضور استاندار، مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش و مسئولین شهرستانی در زاهدان برگزار گردید.

 در راستای توسعه فضاها، تحقق بیش از پیش عدالت آموزشی و با هدف بهره مندی دانش آموزان از کلاس درس استاندارد، ۵۸ پروژه در قالب ۴۱۱ کلاس درس با زیربنای ۷۸ هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر ۳۶۵۸ میلیارد ریال از محل طرح محرومیت زدایی در حوزه شهرستان ها و مناطق استان ساخته خواهد شد.

۲۸ پروژه بزرگ شبانه روزی  در حال ساخت است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: با هدف ارتقاء شاخص پوشش تحصیلی دانش آموزان و فراهم شدن زمینه جذب حداکثری بازماندگان از تحصیل، در دو سال اخیر ۷ مدرسه شبانه روزی در قالب ۳۶ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۳۲۴ میلیارد ریال احداث و بهره برداری رسیده و هم اکنون نیز ۲۸ پروژه شبانه روزی در قالب ۱۶۸ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد ریال در دست ساخت می باشد.

  میثم لک‌زایی به ضرورت ارتقاء پوشش تحصیلی دانش آموزان در سیستان و بلوچستان و از سویی دیگر اهمیت جذب بازماندگان از تحصیل به عنوان دو مولفه مهم و تاثیرگذار در تغییر شاخص های آموزشی و تربیتی استان گفت: با همین رویکرد و با هدف تامین فضای مورد نیاز به ویژه در موضوع تجمیع روستاهای پراکنده، در دو سال اخیر ۷ مدرسه شبانه روزی در قالب ۳۶ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۳۲۴ میلیارد ریال احداث و بهره برداری رسیده و هم اکنون نیز ۲۸ پروژه شبانه روزی در قالب ۱۶۸ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در دست احداث است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.