سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۰ درصد مصرف برق در بخش غیرخانگی است

۱۷ درصد مشترکین برق خراسان جنوبی که عمدتا غیرخانگی هستند، ۷۰ درصد انرژی برق را مصرف می‌کنند.

دادگر مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در نشست خبری گفت: مشترکین خانگی در استان ۸۳ درصد از لحاظ تعداد را شامل می‌شوند که از جهت مصرف، ۳۰ درصد برق را مصرف می‌کنند.

او گفت: برنامه‌ تشویقی برای مشترکین خانگی شامل پاداش ۵ برابری نرخ به ازای هر کیلووات صرفه جویی برق است.

دادگر گفت: از آنجایی که ۷۰ درصد برق در استان در بستر غیرخانگی مصرف می شود، باعث تمرکز بیشتر شرکت برق روی این بخش شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در این خصوص تاکنون با ۶ هزار و ۳۳۴ مشترک تفاهم نامه همکاری بسته شده است.

او گفت: این تفاهنامه‌ها با بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، عمومی، مصارف خرد و سایر مصارف بسته شده است.

دادگر گفت: کاهش ساعت کاری ادارات و پاداش به کشاورزانی که حداقل ۲ ساعت در ساعات پیک باز چاه کشاورزی خود را خاموش کنند، از اقدامات مهم برای کاهش مصرف برق در استان بوده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: ظرفیت‌های همکاری زیادی در استان برای کاهش مصارف برق وجود دارد که پیش بینی می‌شود به طور کل شاهد کاهش ۵۳.۵ مگاواتی مصرف برق در استان باشیم.

او گفت: ۷.۶ درصد پیک بار استان از نیروگاه‌های خورشیدی تأمین می‌شود؛ ۴ نیروگاه خورشیدی بزرگ در استان به مجموع ظرفیت ۱۸.۵ مگاوات و ۵۱۲ نیروگاه خورشیدی کوچک به مجموع ظرفیت ۵.۳ مگاوات وجود دارد؛ که مجموعا ۵۱۶ نیروگاه قدرت ۲۳.۸ مگاوات است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.