سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

دستگاه‌های اجرایی مکلف به فروش حداقل یک ملک از املاک مازاد هستند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همه دستگاه های اجرایی موظفند؛ حداقل یک ملک از املاک مازاد خود را در راستای اجرایی شدن طرح مولدسازی و کمک به تامین منابع مالی به فروش برسانند.

حسین مدرس خیابانی  در نشست ستاد مولدسازی که با حضور معاونین وی و تعدادی از مدیران استانی برگزار شد؛ بر لزوم اجرای طرح مولدسازی اموال مازاد و راکد دستگاه های اجرایی در جهت تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز گفت:در راستای اجرای طرح مولدسازی تمام دستگاه‌های اجرایی استان مکلفند حداقل یکی از املاک مازاد را در کوتاهترین زمان به اداره کل اقتصاد و دارایی ارائه و با طی مراحل قانونی به فروش برسانند.

او گفت:همه دستگاه ها باید در اجرایی شدن این طرح همکاری داشته باشند و هر دستگاهی که در معرفی املاک مازاد مقاومت کند به اداره کل بازرسی استان معرفی می شود.

استاندارسیستان و بلوچستان گفت: دستگاه‌های اجرایی مکلفند؛ اموال مازاد و راکد را به سازمان اقتصاد و دارایی ارائه و سپس این اموال در کمیسیون ماده پنج تغییر کاربری شوند و پس از تغییر کاربری از طریق مزایده به فروش برسانند.

او گفت:یکی دیگر از راه‌های مولد سازی استفاده از فضاهای مازاد دستگاه های اجرایی به صورت اجاره و یا وثیقه برای بازدهی بهتر و مدیریت بهینه است و برای تحقق این موضوع باید این فضاهای راکد با اجاره‌های مطلوب و مناسب در حوزه اشتغالزایی به کار گرفته شود و دستگاه‌ها مکلفند این فضاها را در جهت اشتغالزایی روستایی، اشتغال جوانان، کارآفرینان و زنان سرپرست خانوار اجاره دهند.

مدرس خیابانی گفت: سازمان برنامه و بودجه نیز موظف است در بودجه های تخصصی دستگاه هایی را که در اجرایی شدن این طرح مشارکت بیشتری داشته باشند مد نظر قرار دهد و ملاک تخصیص اعتبارات را میزان مشارکت دستگاه‌های اجرایی در اجرای این طرح قرار دهد.

عباسعلی رضایی مدیرکل اقتصاد و دارایی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای طرح مولد سازی، تاکنون ۴۱ ملک مازاد دستگاهها، شناسایی شده و از این تعداد ۲۲ ملک از وزارتخانه متبوع مجوز فروش گرفته و از این تعداد ۶ ملک به فروش رسیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.