سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۱میلیارد تومان اعتبار برای توسعه مراکز ترک اعتیاد سیستان و بلوچستان جذب شده است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه با همکاری ویژه سازمان برنامه و بودجه استان، ۱۱ میلیارد تومان اعتبار جهت توسعه مراکز درمانی ترک اعتیاد جذب شده است.

علی زندی در اولین کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدراستان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، جمع آوری معتادین متجاهر و با هدف ترک اعتیاد و نجات خانواده‌ها از این بلای خانمان سوز تشکیل شد   گفت: خوشبختانه تا به امروز بازرسی‌ها از مراکز ترک اعتیاد به طور فعال با همکاری کارشناسان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شده که ماحصل آن شناسایی افراد و مراکز متخلف و معرفی به مراجع قضایی بوده است.

او  بر همکاری بین بخشی در کم کردن آسیب‌های اجتماعی  گفت: طرح ایجاد مرکز ترک اعتیاد زنان با همکاری نیروی زمینی قدس سپاه پاسداران در شهر زاهدان در دست بررسی و درحال سیر مراحل قانونی راه اندازی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این جلسه گفت: وظیفه ما این است در راستای بهبود اوضاع جامعه، همه‌ی مردم را عضو خانواده خود بدانیم.

حبیب غزنوی گفت: معتادان متجاهر بیماران روانی نیازمندی هستند که همواره بر رسیدگی بیشتر به آن‌ها تاکید می‌شود.

او گفت: دغدغه همه ما کاهش آسیب است، اما به موازات کاهش آسیب، باید بخشی از تمرکزمان را برای ترک اعتیاد افراد بیمار بگذاریم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به تخلفات گزارش شده از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و کارشناسان معاونت درمان دانشگاه گفت: هر فرد یا مرکزی که کوچکترین تخلفی مرتکب شد باید بدون اغماض برخورد شود و بلافاصله افراد درستکاری که متقاضی تاسیس و اداره مراکز ترک اعتیاد هستند جایگزین شوند.

او به تنها بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی روانپزشکی استان در زاهدان گفت: با توجه به حجم بالای مراجعه کنندگان به بیمارستان بهاران زاهدان که از سراسر استان ارجاع داده می‌شوند، راه اندازی بیمارستان تخصصی روانپزشکی جنوب استان و افزایش تخت‌های بیمارستانی بخش روانپزشکی در شمال استان گام بزرگی در کم کردن نگرانی مردم آن مناطق است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم در این جلسه گفت: با حمایت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر استان شاهد رشد شاخص درمان افراد معتاد هستیم.

دکتر علی خواجه گفت: در مرکز تله سیاه که تحت عنوان ماده ۱۶ در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فعال است تمامی آزمایشات اولیه به صورت رایگان انجام می‌شود، و  با همکاری اداره امور آزمایشگاه‌های معاونت درمان دانشگاه، به صورت دوره‌ای از بیماران نمونه گیری می‌شود که مشخص شد تعدادی از مراکز در توزیع داروی متادون تخلفاتی را مرتکب شده اند که با آن‌ها برخورد قانونی صورت گرفت.

رئیس بیمارستان روانپزشکی بهاران زاهدان گفت: ۹۰درصد افرادی که باید بستری شوند به نوعی معتاد به موادمخدر صنعتی یا سنتی هستند و  به دلیل اهمیت درمان بیماران معتاد یکی از بخش‌های درمانی بیمارستان مختص این بیماران برنامه ریزی شده که به دلیل حجم بالای بیماران، شاهد اشغال صد درصد تخت در این بخش هستیم.

دکتر منصور شکیبا یکی از چالش‌های پیش روی بیمارستان را کسورات بیمه‌ای عنوان و ابراز امیدواری کرد، با نگاه ویژه مجموعه همکارانمان در سازمان‌های بیمه گر، بار مالی زیادی از دوش بیمارستان برداشته خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.